BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kultúrát kedvelő füstölgők

Január elsejével eltűntek a közterületekről a dohányterméket népszerűsítő plakátok azon szigorító szabályozás szerint, amely tiltja a dohányreklámozást. Vagyis már nem lehet dohányárut népszerűsíteni, illetve nem engedélyezett a szponzorációs hirdetés sem, ami csak kevés országra jellemző - tájékoztatta a Világgazdaságot Patai András, a Magyar Dohányipari Szövetség elnöke. Mint mondta, az áruhoz kötött szponzoráció tilos ugyan, de a cég maga támogathat különféle programokat, sőt: névadó szponzor is lehet.

A Debrecenben található, német tulajdonú Reemtsma a magyar piacra lépése óta elkötelezetten segíti a kultúrát, elsősorban a komolyzenét. A szigorító intézkedések miatt azonban kénytelen változtatni kulturális szponzorációs politikáján. Ezt a tevékenységet ugyanis az különbözteti meg a mecenatúrától, hogy ha egy vállalat támogatást nyújt, azért kap is valamit, például azt, hogy a márkanév megjelenik az esemény nevében vagy az azt hirdető plakátokon - fejtegeti Jamniczky Zsolt, a vállalati kapcsolatok igazgatója. Szponzorálni továbbra is lehet, csak megfelelő viszonzásra nincs lehetőség, hiszen a termék nevét nem tüntethetik fel. A Reemtsma 1988 óta minden évben kitüntet egy tehetséges fiatal muzsikust a Davidoff-díjjal, és jelentős összeggel járult hozzá a Davidoff-koncerthez is. A többnemzetiségű zenészekből - köztük magyarokból - álló Nemzetek Filharmonikus Zenekara 1996 óta minden évben fellépett hazánkban, a Magyar Állami Operaházban. Ennek támogatásáról le kell mondaniuk, ám társadalmi elkötelezettségből helyi kulturális rendezvényekhez ezentúl is nyújtanak segítséget, így a debreceni nyári fesztiválhoz vagy a Csokonai Színház működéséhez - mondta az igazgató.

A pécsi British American Tobacco magyarországi piaci részesedése meghaladja a 40 százalékot, és egy tavaly év végi felmérés alapján a tíz legjobb munkahely közé sorolták - tudta meg lapunk Bede Ritától, a cég pr-menedzserétől. Mint mondta, eddig sem voltak szponzorációs hirdetéseik, mert ezt a tevékenységet a felelős vállalati magatartás részének, és nem marketingfogásnak tartják. A British American Tobacco Hungary vezetői hosszú távra tervezték szponzori politikájukat, és ezt továbbra is szeretnék folytatni, tehát a most bevezetett szigorító intézkedés ezen nem változtat - fogalmaz Bede Rita. A vállalat támogatási tevékenységét Pécs környékére koncentrálták, ám a jövőben szeretnének erőteljesebben jelen lenni országosan is a kultúra területén - fűzte hozzá.

A Philip Morris Magyarország Kft. számára szintén meghatározó a kultúrát támogató tevékenység, a cég különösen a tánc mellett kötelezte el magát, s kulturális szponzorálásaikat a jövőben is folytatni kívánják - mutatott rá Szalóczi Géza. A vállalat kommunikációs igazgatója kiemelte: a hat számjegyű pénzösszeggel járó Philip Morris Magyar Balettdíjat 1993-ban hozták létre, amelyet szakmai zsűri ítél oda egy-egy kiváló táncosnak. 1994 óta már juniordíjat is kiosztanak, hogy segítsék a fiatal tehetségeket. A Philip Morris magyarországi gyára Egerben található, a cég 1992 óta segíti a térség kulturális rendezvényeit - fűzte hozzá Szalóczi Géza.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.