BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A McDonald’s szabályossá tenné a tolakodást: nem az számít, ki ér oda előbb – ez hatalmas káoszhoz vezethet

A McDonald’s új Order Ahead funkciója gyökeresen átalakíthatja a gyorséttermek működését: az étel ugyanis nem akkor készül el, amikor leadjuk a rendelést, hanem amikor a rendszer érzékeli, hogy közeledünk az étteremhez. A technológia arra szolgál, hogy ne kelljen se sorban állni, se várni. A vásárló számára ez kényelmes és időtakarékos, ám egyben szinte szabályossá teszi a tolakodást is a McDonald’sban.

A McDonald’s egy új, kifejezetten sietős vendégeknek szóló fejlesztést tesztel az Egyesült Királyságban: az étteremlánc Order Ahead (magyarul nagyjából: „rendelj előre”) funkciót indított el a mobilalkalmazásában, melynek lényege, hogy a rendelés akkor készül el, amikor a vásárló már közeledik az étteremhez. A technológia célja egyszerű: ne kelljen se sorban állni, se várni – az étel pontosan akkor legyen kész, amikor megérkezünk. Ezzel konkrétan szabályos lenne tolakodni és megkerülni a sorokat.

A McDonald’s szabályossá tenné a tolakodást: nem az számít, ki ér oda előbb – ez hatalmas káoszhoz vezethet
A McDonald’s szabályossá tenné a tolakodást: nem az számít, ki ér oda előbb – ez hatalmas káoszhoz vezethet / Fotó: JuliaDorian

A McDonald’s alkalmazását már eddig is használhatták a vásárlók arra, hogy előre leadják és kifizessék rendelésüket, de eddig az étterem a rendelés beérkezése után kezdte el az ételek elkészítését. Ez sokszor oda vezetett, hogy mire a vevő megérkezett, a rendelése már készen volt a pulton, vagy pont fordítva, még hosszas perceket kellett várnia. Az új Order Ahead funkció ezt a problémát próbálja megszüntetni.

A rendszer úgy működik, hogy a vásárló otthonról vagy az irodából leadja és kifizeti a rendelést, majd elindul az étterem felé. Az app engedélyt kér a helyadatok megosztására, és a háttérben úgynevezett geofencing technológiát használ: 

amikor a telefon egy előre meghatározott virtuális zónába lép – például néhány száz méterre az étteremtől –, a rendszer automatikusan értesíti a konyhát, hogy elkezdhetik az étel elkészítését.

A McDonald’s szerint a folyamat úgy van beállítva, hogy a sütés és csomagolás akkor induljon, amikor a vásárló nagyjából három percre van a helyszíntől. Így az étel frissen, melegen kerül a tálcára, pont a megérkezés pillanatában. A funkciót egyelőre csak korlátozottan, néhány tucat brit étteremben próbálják ki – elsősorban London, Délkelet-Anglia, Kelet-Anglia és a Home Counties régióban. Ez egy pilot projekt, vagyis tesztüzem, melynek célja, hogy felmérjék, mennyire működik megbízhatóan a rendszer, és hogyan reagálnak rá a vendégek.

A technológia már más piacokon is megjelent „Ready on Arrival” néven, és az eddigi tapasztalatok szerint akár egy percet is lefaraghat a kiszolgálási időből. Ez apróságnak tűnhet, de a gyorséttermek világában, ahol minden másodperc számít, komoly hatása lehet az ügyfélélményre – és a forgalomra is.

Mostantól szabályos a tolakodás?

Valójában az új rendszer egy egészen új típusú „sorban állást” teremt: azt, ahol a türelmesek húzzák a rövidebbet. A Order Ahead gyakorlatilag hivatalossá teszi a tolakodást – aki előre rendel, annak az ételét előbb kezdik el sütni, míg a pultnál várakozó vendég nézheti, ahogy mások csak besétálnak és elviszik előle a megrendelést. Ha ez tömegesen elterjed, a gyorsétterem logikája megfordul: 

a gyorskaja nem azoknak lesz gyors, akik épp betérnek, hanem azoknak, akik már a buszról elindították a rendelést. 

Kérdés, meddig tart, amíg a vendégek is rájönnek, hogy az új rendszerben nem a türelem, hanem a wifi és az app a siker kulcsa.

A McDonald’s váratlanul közölte: több új éttermet is nyithat Magyarországon

Magyarországon továbbra is széles rajongótábora van a gyorséttermeknek. Ennek ékes bizonyítéka az is, hogy a Tiszaújváros Most! Facebook-csoportban szinte naponta felbukkan a kérdés, hogy „Sose lesz McDonald’s Tiszaújvárosban?” A Boon ennek kapcsán meg is kérdezte a McDonald’s Magyarországot, hogy tervezik-e új egység nyitását Tiszaújvárosban vagy a környéken. A válaszuk szerint folyamatosan vizsgálják az új helyszíneket. „Hálózatfejlesztésünk célja, hogy vendégeink számára a lehető legkényelmesebben elérhető helyeken, hosszú távon, magas színvonalú szolgáltatásokkal üzemeltessünk éttermeket. Minden új egység megnyitását alapos előkészítő munka előzi meg, számos üzleti szempont figyelembevételével”.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.