BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyar filmhét Los Angelesben

November 20-án kezdődik az idei Los Angeles-i Magyar Filmhét, amelyet az Új Budapest Filmstúdió, azaz Kántor László producer szervez. Amint Vezér Éva, a Magyar Filmunió igazgatója elmondta: mostanában olyan sok nemzetközi fesztiválon szerepeltek magyar filmek nagy sikerrel, hogy úgy gondolták: érdemes lenne ezeket az alkotásokat külön filmhéten is bemutatni. Így szerepel egyebek között a Chico, a Felhő a Gangesz felett, a Hídember, Az utolsó blues, a Valami Amerika. A nyitófilm a Hukkle, a legjobb külföldi film kategóriájában Oscar-díjra jelölt magyar mozidarab. A vetítésekre és a beszélgetésekre meghívták az ottani kritikusokat, vezető producereket, a forgalmazó cégek képviselőit, s elküldték a programokról szóló anyagokat a filmfőiskolákra is - ezekből Los Angelesben öt található.

A rendezvény házigazdája a tengerentúlon jól ismert színésznő, Gáti Kati. A filmhétre elutaznak a filmek rendezői és producerei, a vetítések mellett lehetőség lesz arra, hogy forgalmazókkal is találkozhassanak, tárgyalhassanak a magyar producerek. Természetesen mindegyik filmet angol felirattal vetítik - szerencsére a feliratozás most nem kerül külön pénzbe, mert fesztiválsikereket aratott alkotásokról van szó, így létezik mindegyikből angol feliratokkal ellátott változat. Inkább az jelentette a problémát - mondta el Vezér Éva -, hogy összeszedjék a kópiákat. Az érintett mozidarabok ugyanis mind valamilyen fesztiválról érkeznek és fesztiválra mennek tovább.

A filmhét költségvetéséről Kántor László elmondta: a tervezett 21 millió forint helyett csupán 17 millió áll rendelkezésre, így a szervezők csak a rendezőket tudják utaztatni, a producerek maguk fizetik az útiköltséget. Egyébként a 21 millió is rendkívül alacsony összeg, ha megnézzük, hogy a repülőjegyek egyenkénti, illeték nélküli 168 ezer forintos ára mellett szállítani kell a kópiákat, s bérleti díjat kell fizetni a Beverly Hills-i moziért. A Nemzeti Kulturális Alapprogram és a Magyar Mozgókép Közalapítvány 3-3 millió forintot adott, a Magyar Filmunió egy-, a Magyar Turizmus Rt. kétmilliót. Az AT&T telefontársaság 3000 dollárral segíti a fesztivált.

Sikerült kedvezményes árú szállást találniuk, így 150 helyett 99 dollárba kerül egy szoba. De sokat kóstálnak a hirdetések is, akkor is, ha kialkudott árakról van szó, nem az adott lapok szokásos tarifájáról. A tekintélyes Variety és a Hollywood Reporter hirdetései például 1200 dollárba kerülnek. A logó tervezése, a díszbemutatóra szóló meghívók, a 3500 példányban kinyomtatott program, az angol nyelvű, ezerpéldányos katalógus, a plakátok tervezési ára és nyomdaköltsége körülbelül 800 ezer forint. A Leammle Theatre mozibérlete 1,25 millió. A vám, a kópiaszállítás, a szervezés költségei körülbelül egymillió forintra rúgnak. A szervezők viszont remélik, hogy sikeres lesz ez a fesztivál, s esetleg a jövőben más tengerentúli városokban is tarthatnak magyar filmhetet. (EE)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.