BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MAKSZ: a postaládába dobott szóróanyag nem szemét

A MAKSZ nem ért egyet azon kezdeményezésekkel, melynek célja a postaládákba dobott reklámanyagok további szabályozása, azok kézbesítésének szankcionálása, hiszen ezt már az öko-adó szabályozza - írja a szervezet közleményében. A MAKSZ szerint az ingyenes szóróanyagok többsége fontos információkat ad a fogyasztóknak.

Mint ismeretes, a kormány eheti sms-kérdése arra vonatkozik, hogy "tiltsa-e jogszabály a kereskedelmi célú reklámanyagok bedobását, ha a postaláda tulajdonosa jelzi, hogy nem tart ezekre igényt?"

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége szerint nincs szükség a reklámanyagok terjesztésével keletkező hulladékok feldolgozására vonatkozó további szabályozásra, mivel ezt a már évek óta létező jogszabály a környezetvédelmi termékdíjjal szankcionálja. Ennek értelmében a reklámanyagok gyártói a keletkező papíranyagok után kilogrammonként 2005-ben 26 Ft-t fizetnek. A címre szóló levelek letiltására is létezik jogszabály, a címzetlen, postaládába dobott reklámanyagokat pedig plusz adó sújtja.

A szövetség emellett kifogásolja azt is, hogy a postaládába dobott anyagokat a törvényi változtatás kezdeményezői azonosítják a szeméttel, pedig jelentős hányaduk fontos információs anyag. Ezek a nyomtatott reklámtermékek az egyedüli, elérhető kommunikációs csatornák számos hirdető számára, melyek segítségével földrajzi környezetükben lévő fogyasztóikhoz hatékonyan tudnak szólni.

Egri Gábor, a MAKSZ főtitkára elmondta: "A postaládákba bedobott reklámanyagok a lakosság informálásának hatékony eszközei, tehát nem tekinthetők szemétnek. Említhetném például a programfüzeteket, az ingyenes önkormányzati, hirdetési lapokat vagy igényes áruházi katalógusokat. Ha a fogyasztók nem igényelnék ezeket a lapokat, akkor ezek kibocsátóinak nem is lenne érdeke elkészítésükbe, kézbesítésükbe invesztálni. (VGO)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.