BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kávéház kulturális programokkal

Egy új kávémárka megálmodása, majd idővel egy kávéház létrehozása meglepő gondolatnak tűnhet egy olyan személytől, aki kávét nem is iszik, nem beszélve arról, hogy még süteményben is "utazik", bár mindössze egyetlen tortát sütött eddig. Egri Orsolya azonban úgy véli, sikerült olyan vállalkozásokba fognia, amelyek lassan beérnek, s amelyekkel megelőzte korát.

Hogyan lesz egy bölcsészhallgatóból süteménygyár- és kávémanufaktúra-tulajdonos? Az egyetem elvégzését követően korántsem ilyen célok lebegtek Egri Orsolya szeme előtt, bár elmondása szerint mindig is az egyedi dolgok vonzották. Az egyetemi évek alatt angol fordításból kereste kenyerét, ahol a különlegességet az anyanyelvi lektor jelentette, aki nem volt más, mint későbbi férje, Joe. Ezt követően a lakberendezés felé vette az útját, amikor az art deco stílus még messze volt a divathullámtól. A siker nem kerülte el, ám olyan dologgal szeretett volna foglalkozni, amely kiegyensúlyozottabb üzletmenetet s valamivel stabilabb bevételi forrást jelent. Ezúttal a múltba nyúlt vissza, a választás pedig a cukrászatra esett, hiszen a legridegebb 50-es években is ez volt az egyetlen maszek üzlet, amely "működött". Létrejött a Classic Farm cég, a gyárat egy tönkrement asztalosüzemből alakították ki, ám a feladat így sem volt egyszerű: olyan termékpalettát kellett kialakítani, amely hiányzott a magyar piacról. Így született meg Joe amerikai nagymamájának receptjei alapján a répatorta, a csokis cookie és a sárgarépás muffin, amely most már nem hangzik olyan idegenül, ám több évvel ezelőtt úgy tűnt, meglehetősen nehéz fába vágták fejszéjüket. A türelem és a kitartás azonban kezdte meghozni gyümölcsét, s jelenleg már közel 300 megrendelőjük van. A legfontosabb, hogy természetes alapanyagokból készülnek a torták, nem használunk aromát, valódi gyümölcsök, mák, török mogyoró, fűszerek kerül a süteményekbe - hangsúlyozza, bár a minőség mérsékli a profitot.

A sütemény után akár logikusnak is tűnhet, hogy a kávé is rabul ejtette. Kapóra jött, hogy egyik állandó megrendelőjük, a Balzac kávéház tulajdonosai is új irányt kerestek, s egy új kávémárka kialakításában mindhárman fantáziát láttak. A kávémanufaktúra nem teljesen új, hiszen erre volt példa hazánkban is, csak éppen a világháborút követően teljesen eltűnt. A Qawával ezt a kultúrát szeretnénk feléleszteni, s úgy tűnik, erre van is igény - világítja meg lépésük mozgatórugóit Egri Orsolya, aki meglepő módon nem iszik kávét. S miben tudnak versenyezni a nagy márkanevekkel, mint az Illy avagy a Segafredo? A frissességben - hangzik a válasz. A nagy cégeknél 1-2 perc a pörkölési idő, ez a Qawánál 15-20 percet vesz igénybe, és így a kávé aromája jobban érvényesül. A Qawánál további különlegesség is tetten érhető, a biokávé ugyanis a kezdetektől ott szerepel a palettájukon. A saját készítésű sütemények és a speciális kávékülönlegességek után logikus lépésnek tűnik a saját kávéház létrehozása, s bár az átalakított buszpályaudvar némileg távol esik a korábban kedvelt art deco stílustól, de a kulturális programok mindezért kárpótolják. Egri Orsolya szerint ugyanis éppen a kultúra támogatása segített abban, hogy az önkormányzat őt hirdette ki nyertesnek a pályázaton, bár mint megjegyzi: az esélytelenek nyugalmával adta be ajánlatát. A szorgalom, a kitartás semmit nem ér, ha nincs mögötte egy stabil családi háttér, főként, ha a nulláról kell valamit kezdeni - hangsúlyozza. Szeretem a kávéházi miliőt, azt, hogy ide nem csak alternatívok vagy kizárólag yuppie-k járnak, hanem idősek, fiatalok egyaránt, s egyre több a törzsvendégünk is - mondja. Kulturális téren is egyedit próbálnak nyújtani. A legelső kiállítást az utcákon talált egykori családi fotókból Szepessy Ákos rendezte, az első sikeres programot több hasonló követte. Ilyen volt az építészeti kerekasztal-beszélgetés, Karinthy Ferenc Dunakanyar című kétszemélyes színdarabjának előadása, az irodalmi felolvasóestek, avagy az 1960-as éveket időző divatbemutatójuk. Hamarosan pedig Kertész Imre egyik novellájának helyszíneként láthatjuk viszont a kávéházat. A legfontosabb nyereség számomra, hogy a programjainkon telt ház van, és nagyon szeretem amit csinálok - mondja befejezésképpen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.