Karácsonyi édességek: nagy az árkülönbség
A tavaly karácsonyi szezonban, a vásárlók 4 százalékkal több szaloncukrot vásároltak mint az azt megelőző évben. időszakában - derült ki a GfK Hungária felméréséből. A kereslet főként a sajátmárkás szaloncukrok felé irányult, ennek hátterében márkák közötti árkülönbség húzódik meg. Karácsonyi csokifigurákból, mikulásból tavaly 2 százalékkal kevesebb fogyott az előző évhez képest, ám a fogyasztói árak emelkedése mintegy 10 százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró. Ezzel párhuzamosan teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan 6 százalékkal lehetett olcsóbban beszerezni.


