Közélet

A szülők nélküli tévézés veszélyei - Csak 21 óra után adják le a szpotokat

"Ne a televízió nevelje fel a gyereket!". Ezzel a mottóval indított tévéreklám-kampányt szombaton az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT).

A médiahatóság a román társszervtől kapta kölcsön a gyerekek szülői felügyelet nélküli tévézésének veszélyeit bemutató három szpotot. A magyar viszonyokhoz minimális költségekkel adaptált reklámok legalább tavaszig műsoron maradnak, de erős hangvételük miatt csak 21 óra után kerülhetnek adásba - írja a Hírszerző az MTI alapján.

"Kivételesen szerencsés a helyzet" - nyilatkozta az MTI-nek Majtényi László, az ORTT elnöke a két hatóság együttműködéséről, akárcsak arról, hogy a megkeresett televíziós csatornák mindegyike vállalta, hogy ingyen leadja a mintegy negyedperces filmecskéket.

A kampány fontosságát hangsúlyozva az ORTT arról tájékoztatta az MTI-t, hogy Magyarországon a gyermekek naponta legalább három órát töltenek tévénézéssel, a tizenkét év alattiak ennél is többet; utóbbiak közül minden hetedik-nyolcadik nézi a műsorokat esténként felnőtt felügyelete nélkül.

Jelezték egyúttal, hogy a hazai médiában szokatlanul erős hangvételű társadalmi célú filmek - a médiatörvény kiskorúak védelméről szóló rendelkezéseit betartva - csak 21 óra után kerülhetnek adásba.

szülői szpot gyerekek film tévézés kampány
Kapcsolódó cikkek