Közélet

Nézze meg! Még két napig láthatóak a zseniális magyar reklámfilmek

Még két napig láthatók a televízióban azok a társadalmi célú reklámfilmek, amelyeket Spáh Dávid, Herendi Gábor, Gigor Attila és Pater Sparrow forgatott. A Miniszterelnöki Hivatal kampányának célja a fogyatékkal élők társadalmi elfogadásának erősítése.

A mozgáskorlátozottak helyzetére rávilágító reklámfilmek a vakság, a halláskárosodás és a szellemi fogyatékosság témáját dolgozzák fel. A vakságról Herendi Gábor forgatott Veszekedés címmel: szpotja egy vak pár életébe nyújt egyperces bepillantást, amely ráébresztheti a nézőket, hogy a pár élete kevésbé különbözik az övékétől, mint gondolnák.

A mozgáskorlátozottak hátrányos megkülönböztetése ellen küzd reklámfilmjével Spáh Dávid. Egészen eddig Dávid nem beszélt a témában való érintettségéről a nyilvánosság előtt, a forgatás szünetében azonban elmondta, évekkel ezelőtt ikertestvére egy súlyos baleset következtében közel volt ahhoz, hogy egy életre tolószékbe kerüljön.

Pater Sparrow kisfilmje egy meghitt, családi pillanatot ábrázol, amikor egy apuka esti mesét mond a kislányának. A kislány reakciói az elhangzottakra, a bensőséges szituáció felfedi azt a kettejük számára láthatóan lényegtelen tényt, hogy a siket apuka jelnyelvet használva teszi ezt.

Gigor Attila rendezte a negyedik reklámfilmet, aminek a főszereplője egy Down-szindrómás fiú, Marci. A film története egy kicsit a Virágot Algernonnak című könyv elejére emlékeztet: a főhőst kicsúfolják, kigúnyolják társai, nevetnek rajta. Egy ilyen szituációt dolgoz fel Gigor reklámfilmje is.

Az alkotásokat december 3. és január 11. között az m1, az m2, a Viasat3, a Duna TV és Duna Autonómia, valamint a TV2 mutatja be társadalmi célú hirdetésként. Ezen kívül a már elkészült filmek megtalálhatók a www.egyenloesely.freeblog.hu című blogoldalon is.

reklámfilm
Kapcsolódó cikkek