BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Népnevelés és dugó! Az MDF Birka-díjat adott Demszkynek

AZ MDF szerint erőszakos népnevelési akciózás előtt az infrastrukturális feltételeket kell megteremteni

"Abszurd és nevetséges ötletnek tartjuk, hogy a Fővárosi Önkormányzat nyáron mesterséges dugókkal próbálná meg környezettudatos életmódra „nevelni” a fővárosi lakosokat. " - áll az MDF közleményében.

A fővárosban és környékén már így sem lehet közlekedni, a koncepciótlan útfelbontások, közműépítések miatt egymást érik a gödrök és útlezárások. A főváros mindezek mellett egyetlen elkezdett beruházását sem képes időben teljesíteni, a Szabadság híd és a 4-es metró körüli huzavona lassan paródiába torkollik, a Margit híd pedig majdnem életveszélyes, rövidesen lezárják. A kerékpárutak nagy része elhanyagolt, igen kockázatos közlekedni rajtuk.

A fővárosi vezetés legújabb hajmeresztő ötlete éppen az ellenkezőjét eredményezi annak, mint amit elvileg el akarnak érni vele. A mesterséges dugók következtében:  a káosz fokozódik, a légszennyezés ugrásszerűen emelkedik, erőteljesen nő az üzemanyagfogyasztás és az érintett területeken elviselhetetlenné válik a zaj.

A valódi környezettudatos városvezetés ismérve az lenne, ha először az infrastrukturális feltételeket teremtenék meg, megfelelő mennyiségű és minőségű kerékpárutat építenének, és megfelelő minőségű és járatsűrűségű tömegközlekedési hálózatot működtetnének olcsóbban, hogy megérje a tömegközlekedést igénybe venni. Addig viszont erőszakos népnevelési akciózásba kezdeni felesleges és ártalmas.

A gépkocsi tulajdonosok több csatornán is adóznak, a parkolás díjak 30%-kal nőttek, s ezért cserébe semmilyen minőségi szolgáltatás, valódi úthálózat javulás, kerékpárút-bővülés nem tapasztalható. Felmerül a kérdés: a Fővárosi Önkormányzat valóban teljesen el akarja lehetetleníteni a budapesti közlekedést? A meglévőkön túl valóban szükség van mesterséges dugókra is, miközben még a kerékpáros közlekedés feltételei sem adottak?

Az MDF fontosnak tartja a környezet védelmét, és a környezettudatos életmódra való áttérést, ám a megfelelő feltételek nélkül ez képtelenség. Az MDF az ilyen és ehhez hasonló képtelen ötletek honorálása érdekében megalapítja a Birka-díjat, melyet hamarosan eljuttat az azt méltán kiérdemlő városvezetésnek. 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek