A februárban megnyílt reklámozási lehetőség még nemigen lendített az ügyvédi szolgáltatások piacán, és számos problémával szembesítette az érintetteket. Vannak ügyvédek, akik a további liberalizációban látnának megoldást. Így az ügyvédi reklám ismét vitát generálhat.
Nem várt a reklámtilalom oldásától a piacot gyorsan megmozgató változást Réti László, a Budapesti Ügyvédi Kamara elnöke, de remélte, hogy jobb lesz az ügyfél-tájékoztatás. Ennek vannak jelei nemcsak ügyvédi honlapokon, hanem más erre szakosodott weboldalon is. Ám a kép még nagyon vegyes és ellentmondásos.
A reklámozás szabályainak és az ügyvédi szakmai szabályokra, a titoktartásra és a hivatás alapértékeinek tiszteletben tartására vonatkozó elvárásoknak érvényesülniük kell, de a reklámozás tiltása, oktalan korlátozása a hazai ügyvédeket versenyhátrányba sodorhatja – véli Réti. Aki már piacon van, azt a tilalom átmenetileg segíti, aki nincs, annak piacra lépését korlátozhatja. Egy nyílt pályánál ez a hivatás egészét érintő komoly kockázat.
A túlszabályozás helyett a világos beszéd lenne az átmeneti időszak alatt a legcélravezetőbb. Segíthetne viszont egy regulált és szankcionált, a biztosítási alkuszok tevékenységére emlékeztető közvetítői szerep kialakulása. Szükség van olyan kamarai projektre, amely összefogja az ügyvédi reklámozással kapcsolatos kérdéseket, és irányt mutat, mert egyelőre csak a sodródás érzékelhető – mondta Réti.
Nem tart az ügyvédi kommunikáció liberalizációjától Máttyus Ádám gazdasági ügyekkel foglalkozó ügyvéd. A szakmai publikációkat és előadásokat egyébként a reklámoknál sokkal hatékonyabb marketingeszköznek tartja a gazdasági jogi szolgáltatások piacán.