A Nielsen idén májusban 48 ország online fogyasztóit kérdezte meg, a felmérés eredményei viszonylag optimista magyar közvéleményt tükröznek. A válságból való kilábalás megítélésében a nemzetközi átlaghoz képest optimistábbak a magyarok. A felmérés összes válaszadójának csupán 21 százaléka gondolja, hogy hazája a következő tizenkét hónap során kikerül a gazdasági recesszióból, addig Magyarországon 23 százalék.
Európában a legoptimistábbak a finnek, 33 százalékuk véli úgy, hogy tizenkét hónapon belül kilábal hazájuk a válságból, míg a svájciak 30 százaléka, a hollandok és a svédek 29-29 százaléka vélekedik ugyan így. A leginkább borúlátók a franciák, csak 8 százalékuk bízik a recesszió elmúltában, utánuk a három balti ország megkérdezettjei következnek 10-14 százalékos arányokkal.
Magát a válságot jóval kevesebb magyar érzékeli, mint tavaly. A kérdésre, hogy ön szerint országa jelenleg gazdasági recesszióban van-e, most májusban a válaszadók 83 százaléka válaszolt igennel, szemben a múlt évi 96 százalékkal. A piackutatók feltették azt a kérdést is, hogy a megkérdezett számára mi okozza a legnagyobb gondot, a következő hat hónap során. A válaszadó magyarok legtöbbje, 17 százaléka munkahelyének biztonsága miatt aggódik leginkább.
Második helyen említette a megkérdezettek 14-14 százaléka a hitelt, valamint a háztartási energia árának emelkedését. Csak ezeket a problémákat követik az egészség 12 százalék, a gyerekek taníttatása és boldogulása 10 százalék, a munka és magánélet egyensúlya 8 százalék, valamint a gazdasági helyzet 7 százalékos mutatóval.
A felmérés eredménye szerint a magyarok nagyobb arányát (4 százalékát) nyugtalanítja az üzemanyag árának emelkedése és csak 2 százalékát az élelmiszer árak növekedése. Világszerte a válaszadók 6 százaléka említette az élelmiszer, míg 4 a benzin drágula miatti aggodalmat.
Az egy évvel korábban készült felmérés eredményeivel összehasonlítva az idei eredményeket, egyértelműen látható a magyar fogyasztók optimizmusának erősödése. 2009 márciusában a válaszadók 31 százaléka aggódott még a munkahelye biztonsága miatt ez az érték 17-re csökkent idén. A hitelek miatt aggódók aránya csupán 1 százalékponttal erősödött, ennél nagyobb arányban 4 százalékkal erősödött az áram, gáz és fűtés emelkedő árai miatt aggódók aránya.
Globálisan főként a gazdasági helyzet miatt aggódnak legtöbben, a megkérdezettek 18 százaléka. Második helyen 11-11 százalékkal a munkahelyek biztonságát, illetve a munka és magánélet egyensúlyát nevezték meg nemzetközi összesítésben. További sorrend, 10 százaléknál kisebb arányokkal: egészség, gyerekek tanítatása és boldogulása, hitel, áram, gáz és fűtés árának emelkedése, élelmiszerek drágulása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.