BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A részérdekek rést találhattak a fővárosban

A városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szerint a fővárosi Fidesz-KDNP-frakció mindig határozott szakmai álláspontot képviselt, de úgy tűnik, hogy "a részérdekek most rést találhattak", és a korábban egységes álláspontokat a főpolgármester egyre több ügyben megkérdőjelezi.


Tarlós István hétfőn jelentette be, hogy a Budapesti Közlekedési Központ felügyeletét a továbbiakban György István mellett két másik helyettese, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs is ellátja. György István (Fidesz-KDNP) az MTI-hez eljuttatott hétfői állásfoglalásában az átalakításra utalva azt írta: a főpolgármesternek joga van ahhoz, hogy ellátandó feladataiban korlátozza, ezzel azonban álláspontja szerint végső soron önmagát korlátozza. Sajnálatának adott hangot amiatt, hogy a változás miatt a jövőben kisebb hatékonysággal tudja segíteni a főváros ügyeit. A továbbiakra utalva megjegyezte, hogy abban neki is van döntési szabadsága, ám "indulatoktól mentesen, higgadtan" akarja meghozni a legjobb döntést, de ennek nem most van itt az ideje.

A főpolgármester-helyettes véleménye szerint a bosszú nem jó tanácsadó; az utóbbi időben Tarlós Istvánt "egyesek" teljesen alaptalanul, a végtelenségig elbizonytalanították - például a CET-beruházással vagy a busztenderrel összefüggésben. Mint írta, ezekben a kérdésekben a Fidesz-KDNP-frakció határozott szakmai álláspontot képviselt, amelynek kialakításában maga is szerepet vállalt.
Hangsúlyozta: a főváros érdekében minden, a meggyőződése szerinti döntést támogatott szakmai alapon. Hozzátette: a főpolgármesternek szíve joga, hogy kinek hisz ezekben a kérdésekben, döntéseinek azonban súlya van. "Hittel vallom, hogy a döntéseket nem hangerővel és arroganciával, hanem szakmai érvekkel kell alátámasztani" - fogalmazott. Ebben a folyamatban vannak népszerű és pillanatnyilag népszerűtlen döntések, ezeket azonban a végcél érdekében vállalni kell - tette hozzá.

A főpolgármester-helyettes kitért arra is, hogy az önkormányzati választások után azonnal nekiláttak a közösségi közlekedés húszéves terhes örökségének felszámolásához, amelyet az elmúlt két évben a vezetésével kidolgozott városüzemeltetési program alapján hajtottak végre. "Szokták mondani, hogy a szakadékot nem lehet két ugrással átugrani" - folytatta, megjegyezve, hogy az eddig eltelt időszakban nagy ellenszélben, többségében egy ugrásra volt csak szükség az általa felügyelt területen.

Jelezte: meggyőződése szerint a város vezetői azért voltak képesek gyorsan haladni a közösségi közlekedés átalakításában, mert a magas színvonalú anyagok mellett "határozott, következetes, maximális vezetői elkötelezettséggel" kiálltak, és a döntéseket "átvitték a rendszeren". Hozzátette, hogy ezzel nagyon sok gazdasági és egyéb részérdek is sérült. Ha ezek rést találnak a rendszeren, és a főpolgármester teret enged nekik, akkor az eltelt két év számít a sikeresebb időszaknak a fővárosi önkormányzat tevékenységében a hátralévőhöz képest - írta György István.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek