BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sárga taxik, egységes tarifák: A budapestiek döntő többsége egyetért

Az új taxirendelet 2013. április 9-ei elfogadása előtti napokban, április 4. és 7. között a Budapesti Közlekedési Központ megbízásából, 600 budapesti lakos személyes megkérdezésével készült reprezentatív Medián felmérés tanúsága szerint a fővárosiak általában egyetértenek a taxik működésének szabályozásával. Az új rendelet értelmében a Budapesten szolgáltatást nyújtó taxiknak egységes arculattal kell rendelkezniük, egységes szolgáltatási díjat kell alkalmazniuk, illetve számos műszaki paraméternek 2013. szeptember 1-jét követően fokozatosan meg kell felelniük.

Az új szabályozás az arculat és az ármeghatározás melletti öt tartalmi eleme közül néggyel, a dohányzás tiltásával, a klímahasználat kötelezővé tételével a nyári időszakban, a csomagtartó-méretével, illetve a motorteljesítmény alsó korlátjának meghatározásával az emberek döntő többsége, 80-90 százaléka egyetért.

Ezek mellett a bankkártyás fizetési lehetőség kötelezővé tétele is a többség támogatását élvezi, de a másik négy szempontnál kisebb (51 százalék) arányban.

A megkérdezettek közül azok, akik rendszeresen taxiznak, általában inkább egyetértenek a szabályozás minden elemével, mint azok, akik csak alkalmanként utaznak taxival. Kivételt csupán a dohányzás tiltása képez: bár ezt is egyértelműen a sokat taxizók többsége támogatja, közülük viszonylag sokan, minden hatodik fő megengedő lenne a dohányzás kapcsán.

Az autók színének egységesítése osztja meg a leginkább az embereket. Lényegében ugyanannyian támogatják az egységes, sárga alapszínt, mint amennyien a sokféleséget. Bár a rendszeresen taxizók körében népszerűbb a jelenlegi tarkaság, ám a csalásoknak, visszaéléseknek leginkább kitett alkalmi utazók között nagyobb az egységesítés-pártiak tábora.

A megkérdezettek többsége támogatta a végül a rendeletben is szereplő egységes tarifákat, a maximált árral szemben. A keretek szigorúbb meghatározása ebben a tekintetben is népszerűbb a visszaéléseknek rendszeresebben kitett alkalmi taxizók körében, mint a rendszeresen taxizókéban.

A kutatás eredményei visszaigazolják: a sok évtized megoldatlan problémája és felgyűlt indulata után igen érzékeny budapesti taxiskérdésben a Fővárosi Közgyűlés olyan rendeletet tudott alkotni, mely főbb szabályozási elemeiben, célkitűzéseiben nem csak a fővárosi taxis érdekképviseletek többségének, de a budapestiek többségének támogatását is bírja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.