BUX 52,675.9
-1.97%
BUMIX 4,380.91
-0.93%
CETOP20 2,521.92
-0.69%
OTP 17,610
-3.32%
KPACK 8,550
0.00%
0.00%
-0.57%
0.00%
-2.20%
ZWACK 16,700
+1.83%
0.00%
ANY 1,550
+0.32%
RABA 1,405
0.00%
+1.87%
0.00%
+0.28%
0.00%
-1.76%
-1.16%
-0.22%
-1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,652
-1.27%
-1.44%
ALTEO 2,300
-2.13%
+4.55%
-0.81%
EHEP 1,700
-1.73%
-1.23%
-1.58%
MKB 1,972
0.00%
-3.74%
-0.35%
-1.71%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-2.59%
-1.90%
0.00%
0.00%
+0.40%
-5.92%
GOPD 12,900
-0.77%
OXOTH 4,400
0.00%
-1.82%
NAP 1,826
-8.01%
0.00%
-4.17%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A Bengáli-öböl rejtegetheti a maláj gép roncsait

Napokkal azután, hogy a hatóságok elvetették annak a lehetőségét, hogy a maláj gép a Bengáli-öböl környékén lenne megtalálható, pénteken a maláj hatóságok vezetője közölte, hogy megfontolandónak tartja az elméletet - írja a CNN.

A közlekedési miniszter, Hishammuddin Hussein azt nyilatkozta a felmerülő új kutatási területtel kapcsolatban, hogy a Bengáli-öböl a jelenlegi területtől több ezer kilométerre található, így további dollár milliárdokat emészthet fel egy bizonytalan terület kutatása.

Hussein elégedetlenségét kifejezve közölte a CNN-nek, hogy abban az esetben, ha az öböl területén is eredménytelen lesz a keresés, akkor őt és csapatát fogják okolni az elvesztegetett pénz és idő miatt. A miniszter egyenlőre nem tett semmilyen konkrét lépést afelé, hogy több hajót küldjön az öböl vizsgálatára. A maláj közlekedési miniszter hozzátette, az utóbbi 5 évben két gép is eltűnt, melyek a mai napig nem kerültek elő.

A Bengáli-öböl azért került fel a hatóságok térképére, mert korábban kiderült, hogy a Maláj-félsziget felett nyugatra fordult, eltérve az eredeti útvonalától. Ezt egy katonai radaron észlelték március 8-án, azonban a gép nem tért ki olyan mértékben az eredeti útjáról, hogy arra a radar különös figyelmet fordítson.

Jelenlegi álláspont szerint tehát az MH370 utasszállító a Dél-kínai tengernél visszafordult, majd Thaiföld legdélebbi részénél lépte át a Maláj határt és repült tovább a félszigeten. Ezt követően a Straits of Malacca felett nyugatra fordult és a radarok hatósugarán kívül repült, majd dél felé fordult.

Az utasszállító később az Indonéz Szumátra-sziget északi felé repült, majd Ausztrália nyugati partjánál az Indiai-óceán felé folytatta útját.

Kapcsolódó cikkek