A LESZ a Ferihegyen megforduló repülőgépek többségének üzemanyag-kiszolgálását végző RÜK Kft. dolgozóinak kérésére indította a sztrájkegyeztetést, mivel a megbeszéléseken a munkaadó eddig semmilyen engedményre nem volt hajlandó - fogalmaz közleményében az érdekképviselet.
A szakszervezet szerint a RÜK Kft-nél egyre kevesebb embernek kell egyre több munkát végeznie, miközben a fizetésük értéktelenedik. A cég 2009-ben még 45 munkavállalót alkalmazott, számuk 2012 óta 27-re csökkent, közülük 22-en végeznek kiszolgáló munkát. A Malév leállása után a piac átmenetileg visszaesett, de ismét emelkedik a kiszolgált repülőgépek száma és az eladott kerozin mennyisége.
Tavaly ősszel a Nemzeti Munkaügyi Hivatal két vizsgálatot indított a szakszervezet bejelentésére, melyben mulasztásokat állapított meg a munkakörülményekre és a munkaidő-beosztásra vonatkozóan - írta a szakszervezet. A dolgozók az érdekképviselet szerint panaszkodtak a kiszámíthatatlan munkaidő-beosztásra, a közös helyiségek és a kiszolgáló járművek állapotára.
A tizenegy napja indított sztrájkegyeztetés során a RÜK Kft. vezetősége a javasolt tárgyalási időpontok egyikét sem találta alkalmasnak, így az egyeztetésekre vonatkozó törvényi határidő lejárt, már nincs jogi akadálya a munkabeszüntetésnek sem - áll a közleményben. A szakszervezet ugyanakkor kész megkezdeni az érdemi tárgyalásokat, ha lehetőség mutatkozik a munkafeltételek javítására.
A sajtóközleményre reagálva Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója délután közölte az MTI-vel, hogy a RÜK Kft-nél nincs sztrájkhelyzet, a LESZ közleményével megpróbálja félrevezetni a dolgozókat és a közvéleményt is.
A Budapest Airport álláspontja szerint a szakszervezet nem együttműködő, és nem igaz, hogy a BA nem akar tárgyalóasztalhoz ülni, hiszen éppen a munkarendről folyó tárgyalások közben adta ki a sztrájkfenyegetést tartalmazó közleményt a szakszervezet, amelynek célja a BA szerint a készülő megegyezés meghiúsítása.
A kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint a RÜK Kft. alkalmazottai közül sokan már húsz éve a repülőtéren dolgoznak, nem jellemző az elvándorlás a cégtől. A dolgozók ragaszkodnak a munkahelyükhöz és ez fordítva is igaz: a Budapest Airport megbecsüli és tiszteli a dolgozóit, akik hatékony munkájukkal hozzájárulnak a budapesti repülőtér sikeres működéséhez - hangsúlyozta Hardy Mihály. Hozzátette: a repülőtéren nincsenek komoly munkaügyi mulasztások, ezt többszöri ellenőrzések is bizonyítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.