BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Késznek kell lenni a kiszállásra

Az igazán sikeres kiszállások (exitek) iránt sok vevő érdeklődik a piacon – állítja Thomas Spring, a Syntaxis Capital partnere.

Spring az egyik előadója lesz a Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület (HVCA) Magántőke, Kockázati Tőke és Vállalati Pénzügyek Kelet-Közép-Európában című, 2015. június 11-i konferenciájának.

- A kelet-közép-európai régió országai közül melyek a legvonzóbbak a magántőke-befektetők számára és miért?

- Cégünk számára messze Lengyelország és Törökország a két legaktívabb piac, ami persze nem azt jelenti, hogy ezek az országok annyival jobbak lennének a többi országnál. A vonzerejük elsősorban a gazdaságuk méretének és a helyi üzletemberek gondolkodásmódjának köszönhető.  Ugyanakkor Csehország és Románia is vonzó befektetési célpontnak számít.

- Mely cégek a legvonzóbb befektetési célpontok a régióban?

- Azok a növekedésben lévő vállalatok, amelyek speciális finanszírozást igényelnek az értékteremtéshez. Mi mezzanin alap vagyunk és nem magántőke alap. Hosszú távú hitelt nyújtunk a vállalatoknak, hogy segítsünk fenntartani likviditásukat. Olyan jól bejáratott, ugyanakkor erőteljes növekedési potenciálú cégek keresnek meg minket, amelyeknek van valamilyen versenyelőnyük, és határozott vezetői csapat irányítja őket.

- Láttak példát sikeres kiszállásokra (exitekre) Kelet-Közép-Európában/Délkelet-Európában?

- Az elmúlt években több kiszállást is figyelemmel kísértünk. Az igazán sikeres kiszállások iránt sok vevő érdeklődik a piacon. Befektetési alapként a befektetés pillanatától kezdve meghatározó szempont számunkra a kiszállás. Úgy alakítjuk ki a belső irányelveket és a jelentéskészítési mechanizmusokat, hogy a vállalat bármikor könnyen beléphessen a kiszállási (exit) folyamatba, akár tőzsdei bevezetés, akár kereskedelmi eladás útján értékesítjük a céget. Ha a vállalat megfelelő formában van, magához vonzza a minőségi ajánlattevőket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.