BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több exportképes vállalat kell

Az EXIM konstrukciói sok vállalat sikerét támogatták az idei évben, amit mutat a hitelállomány felfutása is.

„A hitelállományunk 570 milliárd forintra nőtt a tavaly év végi 510-ről” - mondta el Urbán Zoltán, az EXIM vezérigazgatója a Világgazdaság Exportoffenzíva: több piac, több lehetőség című konferenciáján. Az adatok alapján jól alakult a hitelkihelyezés és a garanciaállomány is. A vezérigazgató kiemelte, hogy a portfóliójuk 74 százalékát a refinanszírozási programok teszik ki, amelyben egyre erősebb a feldolgozóipar. Ma már az exportfinanszírozásunk 80 százaléka a feldolgozóiparban keletkezik – mutatott rá.

Június végén a kkv-k aránya elérte a 80 százalékot az EXIM ügyfelek körében. „Jócskán van még tennivaló, hogy a mikro- és a kisvállalkozások exportáló képességét javítsuk” – emelte ki Urbán Zoltán. A magyar vállalkozások EXIM részvételével számos siker tértek el idén – mondta.

Egy magyarországi reptér mellett lesz pilótaképzés például Airbus szimulátorokkal, amelynek finanszírozásában részt vesz az EXIM is. A vezérigazgató bizonyára a Wizz Air programjára gondolta, amelyről az Világgazdaság azt írta, hogy a cég növekedése miatt egyre több pilótára van szüksége, ezért a légitársaságnak több helyen, Nyíregyházán, Debrecenben is képeznek majd szakembereket. A kadétprogram elindult, jelenleg a jelöltek kiválasztása zajlik, a képzés ára azonban borsos.

Urbán Zoltán rámutatott: egy építőipari vállalat piacerősítő, versenyképességjavító programjában is részt vett az EXIM, amely a padlógyártásban egy új technológiát indít el. (Minden bizonnyal a Graboplastra gondolt.) A cég 2020-ig 50 százalékkal tudja növelni árbevételét és meg tudja erősíteni piacát. A beruházásból 3 milliárd saját erőt a cég tett be, de vissza nem térítendő támogatást is kapott a magyar államtól. A cég 130 új munkahelyet teremt, és beszállítókat is meg tud erősíteni, akik a kiszolgálói.

A harmadik példája Urbán Zoltánnak egy gyógyszeripari vállalat volt, amelyik az egyik legsikeresebb az országban. Az EXIM a kockázatos piacokon segített stabilizálni a gyár működését.

A vezérigazgató kiemelte: elindítottuk azt az agrárexport stratégiánkat, amelynek keretén belül a feldolgozott és feldolgozatlan agráripari termékeket két éven belüli és két éven túli leszámítolási termékekkel is tudjuk támogatni. „A beszállítói termékcsomag idén fog kiteljesedni, és csatlakoztunk az MNB növekedési hitelprogramjához is” - fejtette ki. Két külföldi képviseletet nyitunk idén, egyiket Isztambulban, ahol a török- magyar kapcsolatokat kívánjuk erősíteni, a másikat pedig Belgrádban – fejtette ki, hozzátéve, hogy a versenyképességjavító hitelek is idén teljesednek ki.

„A Kereskedőház célja, hogy olyan versenyképes hazai vállalatokat tudjuk a külpiacokon megjelentetni, amelyekben hiszünk” – mondta Fényes Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház exportfejlesztési igazgatója a Világgazdaság konferenciáján. Határozott célunk hogy, minél több hazai exportképes vállalat legyen – húzta alá.

Alapvetően élelmiszer és könnyűipari termékben volt egyelőre sikeres a Kereskedőház. „Az amerikai kontinensen kevésbé vagyunk még jelen, de ezen változtatunk” - mondta Fényes Gábor. Kiemelte: 29 kereskedőházat hoztak létre eddig, most pedig Japánban fognak nyitni új kereskedőházat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.