BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Madrid hadat üzen az öreg autóknak

Kitiltják Madrid belső kerületeiből a környezetszennyező személyautókat 2025-től - jelentette be Manuela Carmena polgármester, ismertetve a város levegőminőségének javítása érdekében készített cselekvési tervet hétfőn.

A harminc intézkedésből álló terv szerint a 2000 előtt forgalomba helyezett benzines, és a 2006-nál régebbi dízelautókat érinti a korlátozás, amelynek első lépése, hogy 2020-tól ezek a járművek már nem parkolhatnak a megjelölt területen, vagyis az M30-as autópálya-körgyűrűn belüli kerületekben.

A számítások szerint a döntés a spanyol fővárosban közlekedő autók mintegy 20 százalékát fogja érinteni.

A környezetszennyezés csökkentése érdekében Madrid vezetése 2018-tól korlátozni kívánja a megengedett maximális sebességet a város bevezetőútjain és az M30-as körgyűrűn, a jelenlegi 90-ről 70 kilométer per órára.

Lesznek továbbá csökkentett sebességű övezetek a városban, illetve egy úgynevezett nulla kibocsátású terület a városközpontban, ahol megszűnik az átmenő forgalom, és ahova csak az ott élők, valamint az engedéllyel rendelkezők hajthatnak be személyautóval.

Manuela Carmena hangsúlyozta, hogy a városvezetés célja ösztönözni a tömeg-, a kerékpáros és a gyalogos közlekedést, ezért ennek megfelelően fogják újratervezni és átalakítani a legfőbb útvonalak forgalmát, több helyet biztosítva a környezetbarát közlekedési formáknak.

Egyebek mellett bővíteni fogják a bérbicikli-hálózatot, és támogatni kívánják az elektromos járművek vásárlását is.

Madridban 3,1 millióan élnek, az agglomerációval együtt a lakosság száma eléri a 7 milliót, gyakoriak a dugók és gondot jelent a környezetszennyezés is.

Az Európai Bizottság a múlt hónapban figyelmeztette Spanyolországot,  hogy a légszennyezettség csökkentése érdekében tett intézkedései nem elegendőek, és az előírt határértéket meghaladó a nitrogén-dioxid (NO2) szennyezés például Madridban és Barcelonában.

Utóbbi városban épp a múlt héten jelentette be a városvezetés, hogy a levegő minőségének javítása érdekében 2019-től a 20 évnél idősebb gépjárművek hétköznaponként nem közlekedhetnek.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek