BUX 41,930.37
+1.65%
BUMIX 3,959.38
+0.91%
CETOP20 1,919.28
0.00%
OTP 10,705
+1.90%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.90%
0.00%
ZWACK 17,200
0.00%
0.00%
ANY 1,650
+0.92%
RABA 1,150
-0.43%
0.00%
+0.49%
0.00%
+0.46%
OPUS 193.6
0.00%
+1.36%
+2.24%
0.00%
+1.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,848
+1.71%
+1.50%
ALTEO 2,370
+0.85%
+0.93%
+1.02%
EHEP 1,600
0.00%
0.00%
+1.16%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 39,800
0.00%
0.00%
+1.89%
0.00%
0.00%
NUTEX 10.45
+3.47%
GOPD 12,500
0.00%
OXOTH 3,790
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+1.81%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Minden dízelautó megbukott a spanyol vizsgálaton

Minden vizsgált dízelmotorral működő személyautónál a meghaladta a megengedett határértéket a nitrogén-dioxid-kibocsátás közúti körülmények között - áll a spanyol ipari minisztérium jelentésében, amelyet szerdán hozott nyilvánosságra több sajtóorgánum.

Spanyolországban öt márka együttesen 17 modelljét vizsgálták 2015 decembere és 2016 augusztusa között. A hatósági laboratóriumban a tesztpadon mindegyik jármű eredménye az előírásoknak megfelelő volt.

A valódi közlekedési körülmények között végzett vizsgálatok során azonban a legkisebb károsanyag-kibocsátás is 1,8-szorosa volt az Európai Unió által megengedettnek, míg a legnagyobb eltérés 12,6-szoros volt.

A vizsgálatba a Seat, a Ford, a Volvo, a Nissan, és Ssangyong márka különböző dízelautó típusait válogatták be. Utóbbi két gyártó esetében találták a legnagyobb határértéket meghaladó nitrogén-dioxid-kibocsátást, ezért a minisztérium mindkét vállalattal felvette a kapcsolatot - írta az Europapress spanyol hírügynökség.

A jelentés szerint a cégek arra hivatkoztak, hogy az autó biztonsága érdekében a kibocsátást szabályozó berendezések kikapcsolnak bizonyos környezeti hőmérsékleti körülmények között, amely azonban megfelel a szabályoknak.

Az El País című napilap beszámolójában azt írja: a spanyol ipari minisztérium szerint az Európai Bizottságnak tisztáznia kellene az említett berendezések használati feltételeit, a gyártóktól pedig tájékoztatást kér arról, hogy pontosan milyen körülmények között aktiválódnak vagy kapcsolnak ki a készülékek.

A vizsgálat megállapításainak jelentősége abban áll, hogy a jövőben az új autómodellek akkor kapnak jóváhagyást, ha eredményeik a közúti teszteken is megfelelnek az előírásoknak.

A spanyol jelentés kitért arra is, hogy a vizsgált típusoknál nem találták nyomát olyan eszköznek, amellyel manipulálhatták a mérési adatokat.

A vizsgálat, amelyhez hasonlót több uniós tagállamban is végeztek, azt célozta, hogy leleplezzék az emissziós adatokat manipuláló autógyártókat, miután 2015 szeptemberében a Volkswagen elismerte, hogy bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások.

A vállalatot az Egyesült Államokban 15 milliárd dollárra büntették, a botrány azonban világszerte mintegy 11 millió autót érint, amelyek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek