ÁSZ: 472 médium tehet közzé politikai hirdetéseket
Az országgyűlési képviselők április 8-ai választása előtti kampányban 472 médium tehet közzé politikai hirdetést, ennyien juttatták el ugyanis a törvényben meghatározott határidőig árjegyzéküket az Állami Számvevőszékhez (ÁSZ) – közölte a számvevőszék pénteken.
MTI
2018.01.26, 15:49
Megosztom a cikket
Az ÁSZ tudatta azt is, hogy internetes oldalán, a www.asz.hu-n a „Választások” menüpont alatt tette közzé a parlamenti választást megelőző kampányidőszakra vonatkozó hirdetési árjegyzékeket.
Emlékeztettek: a kampányidőszakban a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg eljuttatta hirdetési árjegyzékét az ÁSZ-hoz, erre az országgyűlési választás kampányidőszakára vonatkozóan január 18-án 16 óráig volt lehetőség.
Az ÁSZ a határidőig beérkezett és a törvényi előírásoknak megfelelő hirdetési árjegyzékeket feldolgozta és sajtótermékek szerinti bontásban elérhetővé tette internetes oldalán, amelyen 207 nyomtatott és 265 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzéke található meg.
Az április 8-ai országgyűlési választás hirdetménye a debreceni Kossuth téren 2018. január 25-én. Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
A számvevőszék nem vállal felelősséget a sajtótermékek által megküldött árjegyzékek tartalmáért.
A beérkezett árjegyzékeket az ÁSZ a törvényi előírásoknak megfelelő tartalommal tette közzé, a határidő lejárta után megküldött dokumentumokat nem vette figyelembe.
A választást követő 15 napon belül a sajtóorgánumoknak azt is közölniük kell, hogy a politikai hirdetéseket kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban és milyen terjedelemben tették közzé.
Az országgyűlési választást megelőző hivatalos kampányidőszak a voksolást megelőző 50. napon, február 17-én kezdődik.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.