BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Világrekordokat döntött egy német sífelvonó

Három világrekordot állított fel az ABB technológiájára épülő új drótkötélpályás felvonórendszer Németország legmagasabb hegyén, a Bajor-Alpokban található Zugspitzén.

Három világrekordot állított fel az ABB technológiájára épülő új drótkötélpályás felvonórendszer Németország legmagasabb hegyén, a Bajor-Alpokban található Zugspitzén. A felvonó a függesztett kabinos felvonók kategóriájában, a drótkötélpálya 127 méter magas acél tartóoszlopával, az 1950 méteres szintkülönbség leküzdésével, valamint a völgyi állomás és a hegycsúcs közötti 3213 méteres hosszával érte el ezt az eredményt – adta hírül az ABB közleményében.

Forrás: ABB

Az új felvonó még decemberben nyitott meg, és a tervek szerint az 50 éve épült Eibsee felvonót váltja fel. Az új felvonó az előző drótkötélpályánál óránként közel háromszor több, óránként 580 utast szállít, jelentősen lerövidítve a korábbi rendszernél tapasztalt, hírhedten hosszú várakozási időt.

„Olyan rendszert kellett létrehozni, amely a szél- és az időjárási viszonyoktól függetlenül az év 365 napján képes üzemelni. Ilyen viszonyok között a magaslati közlekedés és személyszállítás biztonságát és kényelmét a motorok, a hajtások és a mechanika tökéletes együttműködése, összjátéka garantálja. A gondolák ilyen nagy távolságra, 104 százalékos (megközelítően 46 fokos) meredekségű pályán 10,6 m/sec sebességgel közlekedtetéshez nagyon jelentős teljesítményre van szükség. Ezt a teljesítményt az ABB 800 kW-os váltakozó feszültségű (AC) villanymotorjai biztosítják, amelyeket a völgyi állomás gépházában telepítettek” – írja az ABB közleménye.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek