Kampány indult a Brexit ellen
Az új népszavazásról szóló kampányt a Best for Britain nevű, Soros György magyar-amerikai üzletember által is támogatott szervezet indította. A Best for Britain meghirdetett célja az, hogy nyitva maradjon az Egyesült Királyság előtt a további EU-tagság lehetősége.
A szervezők szerint a referendumot még a brit EU-tagság megszűnésének várható időpontja, 2019. március 29. előtt meg kell tartani. A népszavazás a kezdeményezés szerint
kötelező erővel döntene arról, hogy a választók többsége elfogadja-e a brit kilépés feltételrendszerét, és a szavazólapon szerepelnie kell annak a választási lehetőségnek is, hogy az Egyesült Királyság maradjon az Európai Unió tagja.
A Best for Britain a parlamenten keresztül kívánja elérni az újabb népszavazás kiírását, igyekezve rávenni minél több alsóházi képviselőt arra, hogy a brit EU-tagság megszűnésének feltételrendszeréről szóló majdani törvénytervezethez fűzzék hozzá a referendumot előíró módosítást.

A kampányszervezet 2,3 millió fontot (840 millió forintot) gyűjtött össze, és ebből a pénteki tájékoztató szerint 500 ezer fontot kíván óriásplakát- és újsághirdetési kampányra fordítani, elsősorban azokban vidéki körzetekben,
amelyekben a brit EU-tagságról 2016 júniusában tartott népszavazáson a lakosság magas arányban a kilépésre voksolt.
A Best for Britain elnöke, Lord George Mark Malloch-Brown néhány hete a BBC rádiónak nyilatkozva elmondta, hogy Soros György az idén 400 ezer fontot (több mint 145 millió forintot) adományozott az általa létrehozott Nyílt Társadalom Alapítványon keresztül a kampányszervezetnek. BBC értesülése szerint Soros eddig összesen 800 ezer fonttal támogatta a kampánycsoportot, amelynek ő a legnagyobb magánadományozója.
A Best for Britain célja egybegyűjteni azokat az erőket, amelyek Nagy-Britanniát az Európai Unióban akarják tartani, és e törekvésében e szerveződést teljes szívemből támogatom
– írta februári cikkében Soros György.


