A közép- és felsőoktatási intézménybe járóknál a kiadások rendkívül magasak voltak, előbbi esetében 68 ezer, utóbbinál 84 ezer forintba került az iskolakezdés. A papír-írószereket a megkérdezettek 66 százaléka hipermarketekben szerezte be, 38 százalék a helyi papírboltból, míg 30 százalék a nagyobb papír-írószer bolthálózatokat választotta.
A ruhákat legtöbben (64 százalék) nagy sportáruházakból veszi, kínai áruházból csak minden ötödik ember választ tornacipőt és egyéb ruházati termékeket, minden negyedik válaszadó pedig online vásárol.
A válaszadók 89 százaléka ruházati cikkeket is az iskolakezdés idején vásárol gyermekének, a tornacipő és tornaruha mellett az őszi ruhák is kerülnek ilyenkor a kosárba. A felmérésben résztvevő válaszadók háromnegyede vásárolt egyéb, az iskolai élethez szükséges kiegészítőket, kulacsot, tornazsákot, iskolatáskát vagy tolltartót.
A kutatás szerint a tollak és füzetek, egyéb papíráruk kiválasztásánál az elsődleges szempont azok minősége volt. A minőség 73 százaléknál, míg az ár 67 százaléknál játszott döntő szerepet az egyes termékek kiválasztásakor, 60 százalék figyelembe veszi a gyerek kérését, ízlését is.
Azt, hogy egy termék újrahasznosított anyagból készül-e, csupán 11 százalék jelölte meg fontos szempontként – derült ki a kutatásból.
Az online felmérés a nyolc éve működő webes kereskedelmi cég, a Bónusz Brigád oldalain történt, a cég internetes felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak.