BUX 51,373.39
+1.28%
BUMIX 4,294.9
+0.08%
CETOP20 2,302.76
0.00%
OTP 17,590
+1.76%
KPACK 8,700
-4.92%
0.00%
0.00%
+0.51%
+2.10%
ZWACK 16,600
-0.60%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,345
-1.47%
0.00%
+0.98%
0.00%
-2.31%
OPUS 227.5
+0.22%
-0.94%
-4.48%
+0.77%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,466
+1.31%
+1.28%
ALTEO 1,740
+1.75%
0.00%
+0.82%
EHEP 1,765
0.00%
-2.04%
-0.33%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.12%
+4.65%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
0.00%
0.00%
-2.44%
0.00%
+0.74%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Minden kiderült a magyarok étkezési szokásairól

A hazai étkezési és főzési szokásokat valamint újdonságként a konyhatechnológiához kapcsolódó attitűdöket mérte fel ismét a GfK Hungária átfogó kutatásban.

A felmérésből 1400 válaszadó online megkérdezése eredményeként jól kirajzolódnak a magyarok étkezési szokásaira jellemző tendenciák:

  • az egészségtudatosság előtérbe kerülése,
  • az információszerzés egyre inkább online csatornákra terelődése
  • és a konyhatechnológiai innovációk megjelenése az étkezési és ételelkészítési szokásokban.
  • A magyarok 71 százaléka inkább rendszeresen étkezik, így a lakosság közel harmadára jellemző a étkezésére a rendszertelen étkezés. A legkevésbé a fiatalok (30 év alattiak) fordítanak figyelmet a rendszeres étkezésre, míg a leginkább kialakult rutinjuk – talán nem meglepő módon – a 60 év felettieknek van.

    Hazánkban a legfontosabb étkezésnek a reggeli és az ebéd minősül. A magyarok közel háromnegyede nem hagyná ki a reggelit a napi rutinból, míg napi rendszerességgel ebédelni a magyarok 80 százaléka szokott.

    Ugyanakkor a reggelizés a magyaroknak csak 6 százalékára nem jellemző. Az ebéd az az étkezés, ahol leginkább jellemző a meleg étel fogyasztása. Rendszeresen hideg ebéd fogyasztása csak minden 15. magyarra jellemző.

    Fotó: AFP

    A vacsorák esetében már fordul a preferenciasorrend. Némileg többen vannak azok, akik a napi utolsó étkezésre inkább hideg ételt fogyasztanak, mint azok, akik meleget. Nem kis arányt képviselnek azonban utóbbiak sem, hiszen minden negyedik honfitársunk napi rendszerességgel fogyaszt meleg ételt vacsorára.

    A magyarok kétharmada három vagy négy alkalommal étkezik naponta.

    Minden 9. magyar viszont ennél ritkábban fogyaszt ételt. Vannak szép számmal ugyanakkor olyanok is, akik legalább 6 alkalommal étkeznek egy nap során, ők a vizsgált célcsoport 6 százalékát teszik ki.

    A kétharmad fakanalat ragad

    Főzni meglehetősen sokan szoktak. A magyarok közel 70 százaléka hetente több alkalommal is főzőkanalat ragad.

    Rendszeresség terén a 60 év feletti hölgyek járnak az élen, akik közel fele napi szinten készít meleg étel, míg ugyanez az arány a középkorú (30-49 éves) férfiak körében a legalacsonyabb, kevesebb, mint 10 százalék. A napi gyakorisággal főzők aránya Budapesten a legalacsonyabb, míg a vidéki városokban a legmagasabb.

    Fotó: AFP

    Érdekes, hogy a gyakran főzők körében körülbelül ugyanannyian vannak, akik szeretik végezni ezt a tevékenységet, mint akik inkább nyűgnek és az idejük egy jelentős részét lefoglaló tevékenységnek élik meg.

    Az ízletes és egészséges élelmiszer a nyerő

    Élelmiszervásárlás esetén a 4 legfontosabb szempontnak (sorrendben) az alábbiak bizonyultak:

  • ízletes,
  • egészséges,
  • összetevők pontos feltüntetése
  • és a megszokott, bevált termék, jó tapasztalatok.
  • Az internet lenyomta a szakácskönyvet

    A változó szokásokra utal, hogy már többen keresnek recepteket az interneten, mint ahányan szakácskönyvekből tájékozódnak. Ugyanakkor minden harmadik válaszadó esetében a tévéműsorok is jelentős szerepet kapnak a tájékozódás során.

    A jelenlegi kutatás újdonsága a konyhatechnológiákhoz kapcsolódó attitűdök vizsgálata, melynek eredményeként megállapítható, hogy egyre fontosabb tulajdonság a beépíthetőség, a több és hasznosabb innovatív funkciók, a smart-osodás és óriási kereslet mutatkozik a kisebb konyhai gépek iránt.

    Mára már az internet átvette az információszerzés vezető pozícióját, a válaszadók 76 százaléka nyilatkozott úgy, hogy konyhai gépek vásárlása esetén az interneten tájékozódik.

    A konyhai gépek vásárlásánál a fontossági sorrendet a ’gép elérhető funkciói és tudása’ vezeti, ami egyértelműen mutatja a tudatos vásárlási attitűdöt. Összességében a magyarok hatoda tekinthető nyitottnak a konyhatechnológiai újdonságok iránt.

    Kapcsolódó cikkek