Közélet

Két limitált szériás roadsterrel jön a márka

A középkategóriás SUV több krómot, valamint új benzin- és dízelmotort kap.

A Mercedes-Benz SL Grand Edition változata egyedi külső-belső kialakítással jön, a karosszériaszíneket fényes vagy matt krómkiegészítőkkel kombinálják, elöl 19, hátul pedig 20 colos felniket alkalmaznak. Az utastérben a fémes csillogású designo tundra brown pearl bőrkárpitot használják, de a sportkormány karimáján csak alul és felül, hiszen ahol a vezető a kezét tartja, ott jól tapadó, perforált nappabőrt kap a karima.

Alapfelszerelésként jár a 10 milliméteres ültetést sportfutómű, a légsál, az aktív multikontúr ülések és a parkolósegéd is.

Választható 3,0 literes, 367 lóerős, 500 newtonméteres V6-os biturbó vagy 4,0 literes, 455 lóerős, 700 newtonméteres V8-as biturbó motorral.

Az egy számmal kisebb roadster­nél, az SLC-nél a Final Edition piacra dobásával kezdték meg a típus hivatalos búcsúztatását. A napsárga színnel az 1996-ban még SLK néven forgalmazott roadster világpremierjére utalnak. Hat szín közül lehet választani, amelyekhez kontrasztos, a sötétekhez króm, a világosakhoz fényes fekete kiegészítők tartoznak.

Alapfelszerelés a 18 colos könnyűfém felni. Az AMG Line modell a kiindulási alap, amihez jár a 10 milliméteres ültetést adó sportfutómű is.

Az utastérben szürke-fekete bőrkárpit és karbonhatású betétek teszik különlegessé a 156 lóerős, 250 newtonméteres, 1,6-es turbóval, vagy a 184 lóerős és 300 newtonméteres, 2,0 literes turbóval, a 245 lóerős és 370 newtonméteres, 2,0 literes turbóval, valamint a 390 lóerős és 520 newtonméteres, 3,0 literes V6-os biturbóval is rendelhető Final Editiont.

Nem járt el az idő a Mercedes-Benz GLC szabadidő-autó felett, azonban három és fél év alatt sok új technológiát mutatott be a stuttgarti márka. Ezek közül a világnyelveken beszélő vásárlók számára a leghasznosabb az MBUX digitális asszisztens megjelenése, és természetesen a vezetőtámogató rendszerek is fejlődtek.

Egy benzin- és egy dízelmotor alkotja a választékot, a hat- és nyolchengeres modellek csak később jönnek.

A 2,0 literes turbómotornál egy 14 lóerős és 150 newtonméteres villanymotor segíti a haladást és mérsékli a fogyasztást, ez 197 vagy 258 lóerős teljesítménnyel választható.

A cikk a Világgazdaság március 12-i számában jelent meg

suv Mercedes-Benz
Kapcsolódó cikkek