BUX 50,904.91
-1.00%
BUMIX 4,315.39
+1.05%
CETOP20 2,297.16
-0.29%
OTP 17,380
-1.22%
KPACK 11,800
-29.76%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
-3.48%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
-1.09%
0.00%
-0.48%
+2.06%
+3.60%
OPUS 230.5
+3.83%
+1.19%
+2.78%
-1.39%
OTT1 149.2
0.00%
+0.84%
MOL 2,410
-0.99%
-2.89%
ALTEO 1,715
+0.29%
+3.36%
-1.23%
EHEP 1,765
-0.28%
+0.41%
+1.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.59%
+0.70%
+4.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-3.17%
+1.35%
+1.23%
-2.35%
NUTEX 16.06
-0.12%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Sűrítik a reptéri buszjáratot

Az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent szerződésmódosítás szerint nyolc százalékkal sűrítik a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő 100E buszok járatát.

Sűrítik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő 100E busz járatait. Az európai uniós közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent szerződésmódosítás szerint a megnövekedett utasforgalom miatt

8 százalékkal megemelik a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő buszok maximális teljesítményét.

A repülőtér és a belváros között jelenleg 60 darab csuklós autóbusz biztosít transzfert, a buszok évente 3,9 millió kilométert tesznek meg.

Fotó: Kallus György

A 100E buszok menetrendjét legutóbb tavaly májusban módosították, de ezzel csak részben érték el a várt hatást. Akkor a korábbi 30 helyett 20 percenként indultak a járatok. A közbeszerzési értesítőben a mostani módosítás okaként említik, hogy a megnövekedett utasforgalom miatt a korábbi járatsűrítéseket ez évtől újabbaknak kell követniük.

A VT-Arriva Személyszállító és Szolgáltató Kft. került ki győztesként 2015 nyarán a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) által kiírt tenderen, amelyben csuklós buszokkal vállalták az utasok szállítását a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között.

A 2023-ig szóló megállapodás összértéke áfa nélkül 82,1 milliárd forint, de a mostani járatsűrítés nem jár a tender drágulásával

– derül ki a TED-ből. A 100E indításának célja elsősorban a 2017-es budapesti vizes világbajnokság idején a zavartalan közlekedés biztosítása volt, de mivel népszerűvé vált, azóta is közlekedik a járat

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Kapcsolódó cikkek