Sűrítik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő 100E busz járatait. Az európai uniós közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent szerződésmódosítás szerint a megnövekedett utasforgalom miatt 8 százalékkal megemelik a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő buszok maximális teljesítményét. A repülőtér és a belváros között jelenleg 60 darab csuklós autóbusz biztosít transzfert, a buszok évente 3,9 millió kilométert tesznek meg.
A 100E buszok menetrendjét legutóbb tavaly májusban módosították, de ezzel csak részben érték el a várt hatást. Akkor a korábbi 30 helyett 20 percenként indultak a járatok. A közbeszerzési értesítőben a mostani módosítás okaként említik, hogy a megnövekedett utasforgalom miatt a korábbi járatsűrítéseket ez évtől újabbaknak kell követniük.
A VT-Arriva Személyszállító és Szolgáltató Kft. került ki győztesként 2015 nyarán a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) által kiírt tenderen, amelyben csuklós buszokkal vállalták az utasok szállítását a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között. A 2023-ig szóló megállapodás összértéke áfa nélkül 82,1 milliárd forint, de a mostani járatsűrítés nem jár a tender drágulásával – derül ki a TED-ből. A 100E indításának célja elsősorban a 2017-es budapesti vizes világbajnokság idején a zavartalan közlekedés biztosítása volt, de mivel népszerűvé vált, azóta is közlekedik a járat.
A BKK honlapján elérhető menetrend-információk szerint a Deák Ferenc térről az első 100E autóbusz 3.40-kor, az utolsó pedig hajnali 1.20-kor indul a repülőtérre. A járatra nem érvényesek a BKK-jegyek, -bérletek, egy speciális, 900 forintba kerülő vonaljeggyel vehető igénybe a szolgáltatás, a 65 év felettiek és a hat év alatti gyermekek pedig díjmentesen utazhatnak. A 100E autóbuszt naponta több mint négyezren használják, a BKK az elmúlt évben a repülőtéri vonaljegyekből 1,7 millió darabot adott el, 1,2 millióval többet, mint tavalyelőtt – az eltérés mértékét elsősorban az magyarázza, hogy a 100E autóbusz 2017 júliusában indult először. A repülőtéri vonaljegyből származó bevétel tavaly az 1,2 milliárd forintot is meghaladta.
A 2023-ig szóló megállapodás
82,1
milliárd forintról szól,
áfa nélkül