Sűrítik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre közlekedő 100E busz járatait. Az európai uniós közbeszerzési értesítőben (TED) megjelent szerződésmódosítás szerint a megnövekedett utasforgalom miatt 8 százalékkal megemelik a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő buszok maximális teljesítményét. A repülőtér és a belváros között jelenleg 60 darab csuklós autóbusz biztosít transzfert, a buszok évente 3,9 millió kilométert tesznek meg.
A 100E buszok menetrendjét legutóbb tavaly májusban módosították, de ezzel csak részben érték el a várt hatást. Akkor a korábbi 30 helyett 20 percenként indultak a járatok. A közbeszerzési értesítőben a mostani módosítás okaként említik, hogy a megnövekedett utasforgalom miatt a korábbi járatsűrítéseket ez évtől újabbaknak kell követniük.
A VT-Arriva Személyszállító és Szolgáltató Kft. került ki győztesként 2015 nyarán a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) által kiírt tenderen, amelyben csuklós buszokkal vállalták az utasok szállítását a Deák tér és a Liszt Ferenc repülőtér között. A 2023-ig szóló megállapodás összértéke áfa nélkül 82,1 milliárd forint, de a mostani járatsűrítés nem jár a tender drágulásával – derül ki a TED-ből. A 100E indításának célja elsősorban a 2017-es budapesti vizes világbajnokság idején a zavartalan közlekedés biztosítása volt, de mivel népszerűvé vált, azóta is közlekedik a járat.
A BKK honlapján elérhető menetrend-információk szerint a Deák Ferenc térről az első 100E autóbusz 3.40-kor, az utolsó pedig hajnali 1.20-kor indul a repülőtérre. A járatra nem érvényesek a BKK-jegyek, -bérletek, egy speciális, 900 forintba kerülő vonaljeggyel vehető igénybe a szolgáltatás, a 65 év felettiek és a hat év alatti gyermekek pedig díjmentesen utazhatnak. A 100E autóbuszt naponta több mint négyezren használják, a BKK az elmúlt évben a repülőtéri vonaljegyekből 1,7 millió darabot adott el, 1,2 millióval többet, mint tavalyelőtt – az eltérés mértékét elsősorban az magyarázza, hogy a 100E autóbusz 2017 júliusában indult először. A repülőtéri vonaljegyből származó bevétel tavaly az 1,2 milliárd forintot is meghaladta.
A 2023-ig szóló megállapodás
82,1
milliárd forintról szól,
áfa nélkül
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.