A középmezőnyhöz tartozik a magyar oktatás digitalizáltsága
A magyarországi oktatás a digitális felszereltség szempontjából az uniós középmezőnybe tartozik:
egy számítógépre hat diák jut, míg az uniós átlag öt
– derül ki az Európai Bizottság most először készült felméréséből az oktatás digitalizáltságáról. A 2011–2012 között rögzített adatok szerint a hazai 8. és 11. évfolyamok tanárainak a 49 százaléka a kutatás előtti két évben több mint hat napot fordított információs és kommunikációs technológiai (IKT) képessége fejlesztésére, amelyre az uniós tanárok 45 százaléka szánt időt.

Magyarországon ezen a héten (április 8–12. között) rendezik a közoktatás negyedik digitális témahetét, amelyhez 953 iskola csatlakozott. Az elmúlt négy évben a csaknem nyolcezer digitális pedagógiai projektben 19 ezer tanár és 325 ezer diák vett részt. Az idei eseményen kiemelten hangsúlyos
a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megközelítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítése, valamint a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonása a témahétbe.
A csatlakozó intézmények az általuk kiválasztott témákat (például robotika, digitális kincskeresés, e-könyv-készítés, kódolás, filmek, okosotthon, tematikus múzeumi térképek) dolgozták fel digitális pedagógiai módszerekkel és eszközökkel.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja