A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be – derül ki a Nielsen közleményéből. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát.
A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50 százalék), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben.
„Futottak még” kategóriába tartoztik a gél és krém alapú izzadásgátlók.
A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet.
A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.
„Egyre több izzadásgátló termék fogy” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója.
Az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada.
Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.