MEKH: A telefonos és online ügyfélszolgálatokat használják
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja az energia- és közműszolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók figyelmét, hogy lehetőség szerint a telefonos, az írásos, illetve az online ügyintézést használják, és így tartsák a kapcsolatot a szolgáltatókkal.
VG
2020.03.16, 16:54
Megosztom a cikket
Számos közműszolgáltató döntött, dönt úgy a napokban, hogy tekintettel az egészségügyi veszélyhelyzetre, az ügyfelek és a munkatársak egészsége és biztonsága érdekében személyes ügyfélszolgálatait ideiglenesen felfüggeszti. Az óvintézkedések ellenére a szolgáltatók világos célja, hogy továbbra is zavartalanul kiszolgálják ügyfeleiket és biztosítsák a szolgáltatások zavartalan működését.
A MEKH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy minden szolgáltató biztosítja ügyfeleinek a telefonos, az írásos, illetve az online elérhetőségeit ügyeik intézésére.
A hivatal javasolja, hogy amennyiben a fogyasztó szolgáltatójánál ügyet intézne vagy kérdést kíván feltenni, válassza a telefonos, az írásos vagy az online ügyintézési formát, a szolgáltató weboldalán vagy akár mobilapplikációján keresztül.
A hivatal kéri minden energiafelhasználó együttműködését és megértését a jelenlegi helyzetben, és javasolja, hogy
a telefonos ügyfélszolgálatot elsősorban sürgős esetekben hívja, hiszen várhatóan növekedni fog a telefonos ügyintézésre várók száma, így a várakozási idő is.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Érdemes a digitális, online felületeket, megoldásokat igénybe venni az ügyek intézése során. Ha a felhasználó még nem tette meg és lehetősége van rá, regisztráljon a háztartását ellátó szolgáltatók online felületein, ahol lehetősége van többek között:
mérőállást diktálni és az előző mérőállásokat ellenőrizni,
e-számlát igényelni,
számlákat, egyenleget lekérdezni,
online bankkártyával fizetni,
nyitott tételeket, lejárt tartozásokat megtekinteni,
adatokat módosítani,
számlázási, fizetési módot megváltoztatni (jelen helyzetben a hivatal javasolja a számlák befizetését elsősorban online,
bankkártyával, átutalással vagy csoportos beszedéssel teljesíteni, elkerülve a csekkes befizetést),
részszámla értékét módosítani,
névátírást kezdeményezni,
a tervezett üzemszünetekről értesítést kapni.
A felhasználóknak továbbra is lehetőségük van a szolgáltatókat írásban, emailban és postai úton is megkeresni, a szolgáltató által megadott elérhetőségeken.
A naprakész információk érdekében a MEKH javasolja, hogy a fogyasztók kísérjék figyelemmel a szolgáltatók tájékoztatásait, közleményeit.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.