Közélet

MEKH: A telefonos és online ügyfélszolgálatokat használják

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) felhívja az energia- és közműszolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók figyelmét, hogy lehetőség szerint a telefonos, az írásos, illetve az online ügyintézést használják, és így tartsák a kapcsolatot a szolgáltatókkal.

Számos közműszolgáltató döntött, dönt úgy a napokban, hogy tekintettel az egészségügyi veszélyhelyzetre, az ügyfelek és a munkatársak egészsége és biztonsága érdekében személyes ügyfélszolgálatait ideiglenesen felfüggeszti. Az óvintézkedések ellenére a szolgáltatók világos célja, hogy továbbra is zavartalanul kiszolgálják ügyfeleiket és biztosítsák a szolgáltatások zavartalan működését.

A MEKH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy minden szolgáltató biztosítja ügyfeleinek a telefonos, az írásos, illetve az online elérhetőségeit ügyeik intézésére.

A hivatal javasolja, hogy amennyiben a fogyasztó szolgáltatójánál ügyet intézne vagy kérdést kíván feltenni, válassza a telefonos, az írásos vagy az online ügyintézési formát, a szolgáltató weboldalán vagy akár mobilapplikációján keresztül.

A hivatal kéri minden energiafelhasználó együttműködését és megértését a jelenlegi helyzetben, és javasolja, hogy

a telefonos ügyfélszolgálatot elsősorban sürgős esetekben hívja, hiszen várhatóan növekedni fog a telefonos ügyintézésre várók száma, így a várakozási idő is.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Érdemes a digitális, online felületeket, megoldásokat igénybe venni az ügyek intézése során. Ha a felhasználó még nem tette meg és lehetősége van rá, regisztráljon a háztartását ellátó szolgáltatók online felületein, ahol lehetősége van többek között:

  • mérőállást diktálni és az előző mérőállásokat ellenőrizni,
  • e-számlát igényelni,
  • számlákat, egyenleget lekérdezni,
  • online bankkártyával fizetni,
  • nyitott tételeket, lejárt tartozásokat megtekinteni,
  • adatokat módosítani,
  • számlázási, fizetési módot megváltoztatni (jelen helyzetben a hivatal javasolja a számlák befizetését elsősorban online,
  • bankkártyával, átutalással vagy csoportos beszedéssel teljesíteni, elkerülve a csekkes befizetést),
  • részszámla értékét módosítani,
  • névátírást kezdeményezni,
  • a tervezett üzemszünetekről értesítést kapni.
  • A felhasználóknak továbbra is lehetőségük van a szolgáltatókat írásban, emailban és postai úton is megkeresni, a szolgáltató által megadott elérhetőségeken.

    A naprakész információk érdekében a MEKH javasolja, hogy a fogyasztók kísérjék figyelemmel a szolgáltatók tájékoztatásait, közleményeit.

    ügyintézés koronavírus online ügyintézés telefonos ügyfélszolgálat MEKH
    Kapcsolódó cikkek