BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Budapest évente egymilliárd forint bevételt remél a Gellért-hegyi siklóból

A sikló nyereségesen üzemeltethető, a haszonból természetvédelmi programokat lehet finanszírozni – mondta a főpolgármester-helyettes.

A Gellért-hegyi sikló váltaná ki a Citadella turistabusz-forgalmát – mondta Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes budapesti sajtótájékoztatóján pénteken. Bardóczi Sándor főtájépítész szerint

a másfél milliárd forintos beruházás 2024-ben fejeződhet be és évi egymilliárdos nyereséget termelhetne.

Kerpel-Fronius Gábor elmondta: a jelenlegi költségvetési helyzetben nem várhatók egyszerre nagyarányú változások, ezért fontos, hogy készüljenek stratégiai tervek a város folyamatos és összehangolt megújulására. Ennek részeként készül a Gellért-hegy megújításának stratégiai terve, amelyet várhatóan a novemberi közgyűlésen fogadnak el.

A sikló nyereségesen üzemeltethető, a haszonból természetvédelmi programokat lehet finanszírozni

– tette hozzá a főpolgármester-helyettes.

A fővárosi vezetőségnek fontos a zöldterületek, a közparkok fejlesztése. A jelenlegi költségvetési helyzetben azonban...

Közzétette: Budapest Városháza2020. július 31., péntek

Bardóczi Sándor főtájépítész elmondta: a sikló a Dunától nem messze, a Hegyalja útnál, a Gellért-hegy lábától indulna. A jármű óránként mintegy 900 embert szállítana, ekkora kapacitásra van szükség a turistabuszok kiváltásához. A jármű egy vonalon közlekedne, ami félúton két nyomtávúvá válna, hogy a szembejövő járművek kikerülhessék egymást.

A beruházás költsége mintegy 1,5 milliárd forint, de az éves bevétel elérheti az egymilliárd forintot. Közberuházás és közüzemeltetés lesz

– jelezte.

A budavári sikló is nyereséges – tette hozzá. Hozzávetőleg két év múlva indulhat az építkezés, amely mintegy két évig tarthat, vagyis optimális körülmények között 2024-ben indulhat el a Gellért-hegyi sikló – mondta Bardóczi Sándor.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek