Új értékesítési lehetőségekben bíznak
A korábbi évekhez hasonló, 206,87 millió forint nettó árbevétellel és az előző éveknél szerényebb, 21,55 millió forint adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet a Szekszárdi borvidéken gazdálkodó Heimann Családi Birtok Kft. „Közgazdászként azt gondoljuk, hogy egyik erősségünk a hosszú távú tervezés, ami a termékpolitikára és a fejlesztésekre is igaz. Az elmúlt három év az átalakításról szólt: a fiam belépése a generációváltást és az új stílusok megjelenését is hozza, és azt, hogy kimondtuk: csak saját szőlőt szeretnénk feldolgozni” – mondta a Világgazdaságnak Heimann Zoltán, a borászatot üzemeltető cég ügyvezetője.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG
Így már csak a 25 hektáros saját területükről szüretelt szőlőből készítenek bort, nem vásárolnak fel más termelőktől. Ez azt jelenti, hogy a csúcson termelt 220 ezer palackról visszaálltak a 150-160 ezer palacknyi éves bortermelésre.
Ez a költségstruktúrát is eléggé pofon csapja, merthogy a költségeink nőnek, amit árbevételoldalon kell kompenzálni magasabb árpozíciójú termékekkel
– fogalmazott Heimann Zoltán. A termékportfólió átalakítása mellett komoly termeléshatékonyság-növelő és energetikai beruházásuk is volt, egyben megnövelték a teraszos vendéglátásra alkalmas területet, vagyis a szolgáltatásaikat is erősítik.
Már húszéves az a stratégiájuk, hogy az exportpiacokat, a gasztronómiát és a helyi értékesítést erősítik. Idén márciusra készültek el egy új – főként exportpiacra szánt és már az ifjabb Heimann Zoltán nevével fémjelzett – termékportfólióval, ennek a bevezetését azonban a Covid–19 miatt el kellett halasztaniuk. Így nem csak a várt és a magasabbra pozicionált árak miatt növekvő árbevétel maradt el, a bevezetett korlátozások a meglévő piacok elvesztésével is jártak.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható


