BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még halmozzák az olcsó árukat a fogyasztók

A koronavírus-járvány alatt átalakultak a fogyasztói szokások – derül ki az EY nemzetközi kutatásából. A saját márkás termékek iránti kereslet megugrott.

Az elhúzódó egészségügyi veszélyhelyzet hatására egyre árérzékenyebbé válnak a vevők, akiknek a megtartása emiatt nagy kihívás még a legnagyobb vállalatoknak is – mutat rá az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatása. Ez a trend elsősorban a kiskereskedelemben elterjedt saját márkás termékek népszerűségének kedvez. A vezető márkáknak azonnali lépéseket kell tenniük, ha meg akarják állítani vásárlóik elvándorlását.

Az EY Future Consumer Index szerint az emberek nagy része, 41 százaléka, továbbra sem mozdul ki szívesen az otthonából, inkább felhalmoz az alapvető háztartási cikkekből és élelmiszerekből. Ebben a helyzetben a fogyasztók többsége a kiadásaira is sokkal jobban odafigyel. A megkérdezettek kétharmada a mai napig csak a legszükségesebb termékeket szerzi be, közel fele pedig el is halasztotta az olyan jelentősebb kiadásokat, mint az autó vagy a bútorok cseréje.

Mivel az emberek elsősorban online vagy a legközelebbi, egyben a legszélesebb választékot kínáló üzletekben vásárolnak, sokan már a járvány első hulláma alatt kénytelenek voltak lemondani kedvenc márkájukról, és mást választani helyette. Ez a trend a második hullám alatt tovább fokozódhat az EY elemzése szerint.

„A koronavírus-járvány hatására hosszú távon átalakulnak a fogyasztói szokások. A vásárlók egyre jobbnak tartják a saját márkás termékeket, a vezető vállalatok árucikkeihez képest mára kevesebb minőségbeli különbséget látnak. Ez részben annak tudható be, hogy az elmúlt években a fogyasztási cikkeket gyártó cégek az eladásra koncentráltak, és háttérbe szorult a márkaépítés. Ezzel szemben a kereskedők folyamatosan fejlesztették termékeiket. A pandémia okozta árérzékenység még jobban kiélezi ezt a versenyt” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. „Ebben a krízishelyzetben a világmárkáknak érdemes külső szakértő bevonásával felülvizsgálniuk a kínálatukat, az egyes cikkek csomagolásától kezdve az értékesítési csatornákon keresztül egészen a promócióig, hogy meg tudják tartani fogyasztóikat, vagy akár növelhessék a vásárlóik körét” – tette hozzá a szakember.

Az EY Future Consumer Index felmérése a 2020. július 20-i héten 14 074 fogyasztó részvételével készült az Egyesült Államokban, Kanadában, Brazíliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Norvégiában, Indiában, az Egyesült Arab Emírségekben, Szaúd-Arábiában, Kínában, Indonéziában, Japánban, Ausztráliában és Új-Zélandon. A kérdőív az akkori viselkedést, érzelmeket és szándékokat vizsgálta.

A kutatás szerint az emberek

41

százaléka továbbra sem mozdul ki szívesen

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.