BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Csak minden tizedik magyar szokott adományozni

A Generali felmérése a 18-59 éves hazai lakosság körében készült, és az adományozási hajlandóságot vizsgálta.

A szomorú tény ellenére, hogy a magyar lakosság több mint 90 százaléka gondolja úgy, hogy nem kell rendszeresen adományoznia, mégis van egy nyitottság bennük, hogy többet fizessenek egy termékért, szolgáltatásért, ha azzal egy jó ügyet támogathatnak – derült ki a Generali Biztosító reprezentatív kutatásából.

A Generali felmérése a 18-59 éves hazai lakosság körében készült, és az adományozási hajlandóságot, az adományozás leginkább kedvelt formáit és a támogatottak csoportját vizsgálta. A kutatás alapján az adományozási hajlandóság tekintetében még bőven rejlik fejlődési potenciál a magyar lakosságban, ugyanis

a válaszadók csupán 8 százaléka adományoz rendszeresen. 62 százalék néha, a válaszadók 30 százaléka pedig soha nem szokott adományozni.

Fotó: Shutterstock

A rendszeresen adományozók körében a 40-49 éves, felsőfokú végzettségű, Budapesten és megyeszékhelyen élő lakosok voltak a legtöbben. Külön érdekesség, hogy a rendszeresen adományozók között a nők és férfiak fele-fele arányban voltak jelen, így a kevésbé érzelmesnek tekintett férfiak is ugyanúgy adományozó kedvűek, mint hölgy társaik.

A beteg gyermekeket támogatjuk

A kutatás arra is rávilágított, hogy a magyar lakosság leginkább anyagi támogatás formájában szeret adományozni:

69 százalék az adó 1 százalék felajánlásával teszi ezt meg, közel felük pedig esetenkénti anyagi támogatással. A válaszadók harmada esetenkénti tárgyi adományokat juttat el a rászorulóknak, 15 százalék pedig véradással segít.

A válaszadók véleménye a leginkább támogatásra szoruló csoportokat illetően kevésbé volt egyöntetű, a legfontosabb 3 kategóriába:

  • a beteg gyermekek (53 százalék),
  • az állatmenhelyek (43 százalék)
  • és a rászoruló gyermekek (39 százalék) támogatását sorolták.
  • Ezeken kívül támogatásra érdemes területnek tartják még a betegségekkel kapcsolatos szervezetek munkáját, a koraszülött ellátást és természeti értékeink megóvását.

    Hajlandóak vagyunk többet fizetni, ha tudjuk, hogy miért

    Az adományozás, rászorulók támogatása esetén örök kérdés, hogy ez kinek a felelősségi körébe tartozik leginkább – egyéni, vállalati, vagy közösségi vállalásnak kell lennie.

    A kutatás során megkérdezettek 61 százaléka egyetértett abban, hogy a nagyvállalatoknak az is a feladatai közé tartozik, hogy a társadalom rászoruló rétegeinek támogatásában hangsúlyos részt vállaljanak magukra.

    A felmérés során az is kiderült, hogy az alacsonyabb adományozási kedv ellenére, hajlandóak többet fizetni egy termékért, szolgáltatásért, ha a díjnak egy bizonyos százaléka a jó ügyek támogatását célozza, azonban ebben az esetben rendkívül fontos a transzparencia.

    Azaz a válaszadók 55 százaléka azért cserébe, hogy többet fizet, tudni szeretné, hogy pontosan miért teszi ezt, leginkább a bizonytalanság, vagy egy esetleges átverés elkerülése érdekében.

    Kis segítséggel is világokat teremthetünk

    A konkrét tárgyi támogatások mellett a Generali most cégcsoport szinten egyedi lépésre szánta el magát. A megújított TöbbMilliós Segítség balesetbiztosítás megkötésével közösen – az ügyfelei és a biztosító – a biztosítási díj 10 százalékával támogathatják a THSN az Újszülöttekért Programot. A termék többek között olyan új kockázati elemeket is tartalmaz, mint a fogtörés, baleset következtében szükségessé vált plasztikai beavatkozások és kerekesszék-térítés.

    Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
    Kapcsolódó cikkek