Közélet

Megugrott a forgalom az alkalmazásboltokban

Több mint harminc százalékkal bővült a kereslet a két legnagyobb mobilalkalmazás-áruház kínálata iránt.

Megrohanták a felhasználók a legnagyobb mobilalkalmazás-áruházakat a harmadik negyedévben, összesen 29,3 milliárd dollárt költöttek el applikációkra, alkalmazáson belüli vásárlásokra és előfizetésekre a két legnagyobb szolgáltatáson keresztül, ami az egy évvel korábbihoz képest 32 százalékos bővülés – derül ki a Sensor Tower előzetes adataiból.

A két nagy alkalmazásbolt közül az App Store lényegesen több pénzt hoz, mint riválisa,

az iPhone- és iPad-tulajdonosok továbbra is jóval többet költenek, mint az androidosok. A harmadik negyedévben az App Store-on keresztül 19 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók, a Playben 10,3 milliárd dollárt.

Fotó: Shutterstock

A Sensor Tower elemzése szerint nemcsak a költések, de a letöltések száma is jelentős mértékben nőtt, a július–szeptemberi időszakban világszerte 36,5 milliárd appliká­ciót telepítettek a felhasználók az Apple App Store-ból és a Google által üzemeltetett Playből, ami éves összevetésben 23,3 százalékos növekedés. A letöltésekben egyébként jókora előnnyel a Play áruház vezet, 28,3 milliárd telepítéssel, az App Store 8,2 milliárd telepítést tudott felmutatni a szeptemberben zárult negyedévben.

Az egyes alkalmazásokat vizsgálva (a játékokat nem számítva) tarolt a TikTok,

annak ellenére, hogy Indiában betiltották, és az Egyesült Államokban is bizonytalan a sorsa. A rövid videók megosztására használt oldal, amely különösen a tizenévesek körében vívott ki elképesztő népszerűséget, mind az általa hozott bevétel, mind a letöltések tekintetében az első volt a harmadik negyedévben. A növekvő érdeklődést jól jelzi, hogy idén a július–szeptemberi időszakban 800 százalékkal több pénzt hozott az alkalmazás, mint egy évvel korábban.

A bevétel alapján a TikTok után a második a YouTube volt a harmadik negyedévben a játékokat leszámítva, míg a harmadik a Tinder.

A letöltések vonatkozásában mind az App Store-nál, mind a Playnél piacvezető volt a TikTok, az összesített rangsorban a Facebook és a Zoom követte.

Az alkalmazásboltokból érkező bevétel túlnyomó többségét továbbra is a játékok hozzák, a harmadik negyedévben 20,9 milliárd dollárt költöttek ilyen applikációkra a felhasználók világszerte, ez 2019 hasonló időszakához képest csaknem 27 százalékos bővülés. A játékok esetében jóval kisebb volt a különbség az App Store és a Play között, az előbbiben 12,4, az utóbbiban 8,5 milliárd dollárt fordítottak játékokra a felhasználók, ráadásul

a Google alkalmazás-áruházában gyorsabban nőtt az ilyen típusú applikációkra költött összeg.

TikTok okostelefon piac Google Play App Store
Kapcsolódó cikkek