Jutalékokkal együtt 578 200 zlotyt, aznapi árfolyamon számolva 46,267 millió forintot fizetett valaki az 1990-ben alapított varsói Polswiss Art aukciósház októberi árverésén Bak Imre 1969-es festményéért.
Az Orange című geometrikus absztrakt festményt előzetesen 350–450 ezer zlotyra becsülték, ezt végül jóval meghaladta a vételár.
Bak Imre mindig is elismert alakja volt nemcsak a magyar, hanem az európai kortárs művészeti színtérnek is. A Herder-díjjal és a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, Munkácsy Mihály-díjas és Kossuth-díjas képzőművész ma is fáradhatatlanul dolgozik, annak ellenére, hogy nemrég betöltötte a nyolcvanadik életévét. Az őt képviselő acb Galéria teljes életművet átfogó kiállítással ünnepelte a kerek születésnapot.
Egész pályáját áthatotta, hogy közelebb hozza a művészetet az emberekhez, ugyanakkor mindig nagyobb összefüggésrendszerben vizsgálta a saját művészetét és a szakmáját is. Az 1960-as évek végén az úgynevezett Iparterv-csoport neoavantgárd képzőművészeinek egyikeként robban be az itthoni – majd egyre inkább a nemzetközi – művészeti köztudatba. Kiállításai, hazai és külföldi közgyűjteményekbe kerülő munkái mellett az elmúlt években a nyilvános műkereskedelemben is egyre nagyobb sikereket ért el.
A Varsóban megadott ár a legmagasabb, amelyet Magyarországon élő magyar művész munkájáért valaha kifizettek árverésen.
Az előző rekord Nádler István nevéhez fűződik, akinek Kapcsolat című festményét 2019 novemberében a Virág Judit Galéria kortársárverésén 35 millió forinton ütötték le. Bak Imre eddigi legmagasabb magyarországi leütése 9 millió forint volt: ezt 2019 decemberében a Kieselbach Galéria árverésén érte el az 1994-ben festett 5th Avenue című vásznával.
Bak Imre műveiből egyébként a közelmúltban a Magyar Nemzeti Bank Ingatlan Kft. is vásárolt 17 alkotást 165 millió forintért. A festményeket a Magyar Nemzeti Bank tulajdonában lévő épületek reprezentatív tereiben fogják elhelyezni.