Közélet

Útfelújítási dömping jöhet a következő években

Több ezer kilométeren újulhat meg az útburkolat.

A következő négy évben a Magyar Közút csaknem 400 milliárd forint értékben hajthat végre útfelújítást a hazai utakon, miután megkötötte a keretmegállapásokat a nyertesekkel – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből (TED).

A Világgazdaság úgy értesült jövőre az útrekonstrukciós munkálatok értéke elérheti a 200 milliárd forintot, amit az elmúlt évtizedek egy legmagasabb összege lenne.

Fotó: MTI / Komka Péter

A Magyar Közút 6 regionális keretmegállapodást kötött:

  • rész: Észak-Alföld régió (Szabolcs-Szatmár-Bereg; Hajdú-Bihar; Jász-Nagykun- Szolnok megye) esetében a KE-VÍZ ., Strabag, Duna Aszfalt 62,1 milliárd forint,
  • rész: Észak-Magyarország (Borsod-Abaúj-Zemplén; Heves; Nógrád megye) a Cola, Swietelsky, HE-DO 62,1 milliárd forint értékben vállalta a munkát,
  • rész: Dél-Alföld (Bács-Kiskun; Békés; Csongrád megye) a Strabag, Duna Aszfalt, Soltút szintén 62,1 milliárd forint értékben kötött szerződést,
  • rész: Dél-Dunántúl (Baranya; Somogy; Tolna megye) a Strabag, Euro Aszfalt, Soltút 62,1 milliárd forintért vállalta a munkát,
  • rész: Közép-Dunántúl és Közép-Magyarország (Fejér; Komárom-Esztergom; Veszprém; Pest megye) Colas, Duna Aszfalt, Soltút 82,8 milliárdért,
  • rész: Nyugat-Dunántúl (Győr-Moson-Sopron; Vas; Zala megye) Strabag, Duna Aszfalt és Colas 62,1 milliárd forint értékben kötött szerződést.
  • A kormány számos programot indított a hazai úthálózat fejlesztése érdekében. Ezek közül a legnagyobb volumenű fejlesztés sorozatról a közúti felújításokra vonatkozó kiemelt társadalmi igények megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1744/2020. (XI. 11.) kormányhatározat rendelkezett, amely 157 milliárd forint hazai költségvetési forrást biztosított ezekre a beruházásokra. Számtalan 4 -5 számjegyű út mellett a következő két évben új burkolatot kaphat több fontos tranzit útvonal:

  • 11. számú Budapest-Esztergom-Tát elsőrendű főút 16+700-23+754 km szelvények között (szentendrei szakasz),
  • 31. számú Budapest-Jászberény-Dormánd másodrendű főút 24+668-34+700 km, 34+700-45+059 km és 54+531-69+003 km szelvények között,
  • 24. számú Gyöngyös-Eger másodrendű főút 0+000-15+100 km szelvények között,
  • 52. számú Kecskemét-Dunaföldvár másodrendű főút 5+000-51+000 km szelvények közötti szakasza.
  • Ezen felül a Magyar Falu Programból is biztosítani fog további 50 milliárdot a kormány alsóbb rendű utak rekonstrukciós munkálataira, illetve a Közép-Duna Menti Kiemelt Térség (Kalocsa-Paks vonzáskörzete) fejlesztéseiről is külön kormányhatározat rendelkezik.

     

    magyar Közút
    Kapcsolódó cikkek