BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Néhány BKV-buszt a kánikulában is fűteni kell, különben leállnak

A nagy melegben a klímaberendezés hiánya a BKV egyéb területein, egyebek között jó néhány szerelőműhelyben is elviselhetetlen körülményeket teremt.

Három BKV-s szakszervezet közösen szorgalmazza a vállalatnál a munkakörülmények  javítására összeállított program felgyorsítását. Az egyik aláíró, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) közleménye szerint:

Jó néhány buszt az elviselhetetlen kánikulában is fűteni kell, mert különben megáll

– írta meg a 24.hu.

Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor, és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség

 – mondta Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke. A szakszervezet szerint nem csak a járművek klímaberendezései vannak rossz állapotban. Forgalomban vannak még klíma nélküli járművek is, melyeken egyenesen kritikus a helyzet, ugyanis a sofőrfülkék felforrósodnak. 

Fotó: Beliczay László/MTI

Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük.

Ha egy sofőr már nem bírja a meleget, kérhet rendkívüli pihenőt, de csak tíz tartalékos kolléga jut ezer buszsofőrre. Emellett a BKV más területén lévő gondokat is említenek a szakszervezetek: jó néhány szerelőműhelyben nincs klíma, ezért ott is irtózatos a meleg.

A szakszervezetek már csak azért is sürgetik a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort, hogy gyorsítsák fel a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamatot, mert a klímaváltozás miatt az ideihez hasonló forró nyarak állandósulni fognak.
 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.