Közélet

Tovább bővül a kormányablakok hálózata

Folyamatos a kormányablak-hálózat fejlesztése és bővítése, a tervek szerint ez év végére 317-re nő az ilyen integrált kormányzati ügyfélszolgálatok száma – ismertette a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára csütörtökön Szekszárdon.

György István a tolnai megyeszékhely Bezerédj utcájában megnyílt 306. magyarországi kormányablak átadásán felidézte: a kormányablakrendszer kialakítása tíz évvel ezelőtt indult azzal a céllal, hogy az ügyfelek igényeit minél hatékonyabban, minél gyorsabban, minél jobb környezetben sikerüljön kielégíteni.

Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A kormányhivatalok a járási hivatalokkal együtt több mint 2500 ügytípust intéznek, volt olyan év, amikor a kormányablakok ügyfélforgalma elérte a 15 milliót – ismertette az államtitkár. Hozzátette, hogy egy kormányablak átadása nagy jelentőségű, nem úgy tekintenek rá, "mintha csepp lenne a tengerben", hiszen

egy ilyen ügyfélszolgálat évente 50-100 ezer ember ügyeit képes végezni.

Az államtitkár a hatékony, eredményes munkavégzés érdekében fontosnak nevezte a kormányablakokban dolgozók folyamatos képzését és az informatikai modernizációt, a számítógéppel, ügyintézői beavatkozás nélkül intézhető ügyek számának növelését.

György István arra is felhívta a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány okozta következtében több mint 2 millió okmányt kell megújítani Magyarországon. Arra kérte az érintetteket, ne halogassák az ügyintézést, használják ki a kormányablak adta lehetőségeket.

Domokos Péter, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa kifejtette, hogy 2020-ban a koronavírus-járvány ellenére az államigazgatás nem állt le, a kormányablakok több mint 10,6 milliós ügyfélforgalmat bonyolítottak le, ami azt jelenti, hogy az ügyfelekkel és "az ügyintézőkkel szemben foganatosított védelmi intézkedések" megfelelőek, rugalmasak voltak.

Mivel Magyarországon 6,2 millió ember lakik olyan helyen, ahol van kormányablak, az állammal kapcsolatos ügyek intézéséhez átlagosan 14 kilométert kell utazni, és a kormányablakhálózatot a mobilizált ügyfélszolgálatokat biztosító kormányablakbuszok rendszere egészíti ki.

Domokos Péter gondolatait azzal zárta, hogy 2021 év végén mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pontokat, úgynevezett kioszkokat helyeznek üzembe, amelyeknél éjjel-nappal 15 ügykörben lehet ügyet intézni, az igényelt okmányokat pedig a posta kézbesíti.

ügyintézés kormányablak e-ügyintézés györgy istván
Kapcsolódó cikkek