BUX 41,517.26
-3.40%
BUMIX 3,904.4
-0.66%
CETOP20 1,966.33
-1.32%
OTP 9,812
-4.69%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
-2.22%
+0.20%
ZWACK 17,650
+1.15%
0.00%
ANY 1,630
+1.88%
RABA 1,160
-0.43%
-3.88%
-3.34%
0.00%
+0.92%
-1.93%
-10.20%
0.00%
0.00%
-1.56%
OTT1 149.2
0.00%
+0.99%
MOL 2,756
-4.04%
DELTA 38.35
-3.76%
ALTEO 2,340
-1.68%
0.00%
+0.40%
EHEP 1,690
-5.06%
+3.45%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.25%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
+0.96%
-3.69%
-1.13%
-1.77%
0.00%
-2.17%
-6.44%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+3.48%
NAP 1,206
-0.33%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Közélet

A luxusautóknak nem kell megfelelniük a szabályoknak?

Olaszország nagyon szeretné, ha a Ferrari és a Lamborghini felmentést kaphatna a belső égésű motorok 2035 utáni tilalma alól, hiszen ezek az autók csupán az autópiac parányi töredékét teszik ki. Igaz, már ma is sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint egy átlagos autó.

A belső égésű motorok 2035-ös kivezetéséről szóló Európai Uniós döntés alól szeretne felmentést kapni ikonikus luxusautói, a Ferrari és a Lamborghini számára Olaszország Roberto Cingolani, az ökológiai átmenet miniszterének a Bloomberg számára adott interjúja alapján.

Fotó: Shutterstock

A miniszter szerint ezek a márkák csupán egy nagyon kis niche egy óriási autópiacon. Mint elmondta a nagyon különleges technológiát használó autóknak is szükségük lesz akkumulátorokra az átmenethez, amihez Olaszországnak önállóvá kell válnia ezek előállítása terén. Ennek érdekében indít is programot Olaszország a miniszter szerint

A most is az átlagosnál sokkal szennyezőbb szuperautóknál az eladások alacsony volumene miatt nincs meg az a méretgazdaságosság, ami a hagyományos autóknál megkönnyíti az átmenetet az elektrifikáció irányába. 

Cingolani – aki egyébként dolgozott is a Ferrarinál – szerint a kivétel csupán csak a piac töredékét érintené, hiszen a Ferrari 9100, a Lamborghini 7400 autót adott csak el 2020 során. Mindez azonban csak még inkább aláhúzza, hogy milyen nagy mértékben a magánrepülőkkel, szuperjachtokkal és indokolatlanul magas teljesítményű autókkal járó elit a klímaváltozás legfőbb felelőse.

A kivétel legfőbb nyertese az elektrifikáció terén leginkább lemaradó Ferrari lehet, amely még mindig nem készített teljesen elektromos autót, azt csak 2025-re ígéri. A vállalat 2022-ben dobja piacra SUV-ját is, a Purosangue-t, évekkel lemaradva a Bentley Bentaygájától és a Lamborghini Urusától.

Cingolani szerint mindez globális probléma, ami hosszú távon meg fog oldódni, hiszen mindenki tisztában van az elektromobilitás felé történő átmenet fontosságával. Azonban szerinte egy évszázados átmenet során ez nem lehet probléma.

Az elektromos jövő fel történő átmenet lehet a legfontosabb feladata az újonnan érkezett, szeptember elsején beiktatott Ferrari vezérnek, Benedetto Vignának.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek