„Ha több poszt születik ugyanarról a termékről, a sportoló neve sokkal inkább eggyé válik vele. A háromszoros olimpiai bajnok, 

Hosszú Katinka jó példa rá, hiszen sikeres úszó és hiteles ember. Egy bejegyzésért akár félmillió forintot is elkérhet

 – mondta Szabados Gábor sportközgazdász a Blikknek. A szakember szerint az úszóval reklámozott terméket hitelesnek ítélik meg, hiszen Hosszú esetében „egy olyan klasszisról beszélünk, aki mindent megnyert a karrierje során. Neki elhiszik, hogy az általa hirdetett márka jó”.

Fotó: Kovács Tamás / MTI

Szabados Gábor hozzátette, 

az Instag­ram-hirdetések kevéssé zavarják a felhasználókat, mert nem annyira direktek, mint például az internetes portálokon feltűnő bannerek. 

A közösségi oldalakat egyébként is nézik az emberek, a felhasználók könnyebben elfogadják, hogy fizetett tartalommal találkoznak egy általuk kedvelt sportoló, pél­dául Hosszú Katinka oldalán.

A legnépszerűbb magyar sportolók

1. Dzsudzsák Balázs (labdarúgás) 1 005 289 követő,

2. Tóth Attila (fitnesz) 492 751,

3. Hosszú Katinka (úszás) 413 588,

4. Kabát Péter (labdarúgás) 399 771,

5. Zozo Kempf (BMX) 362 380,

6. Rubint Réka (fitnesz) 361 000,

7. Szoboszlai Dominik (labdarúgás) 293 000,

8. Balogh Robin (fitnesz) 285 249,

9. Tápai Szabina (kézilabda) 242 299,

10. Kiss Virág (fitnesz) 238 147.

Ennyit ér a sztárok bejegyzése

1. Cristiano Ronaldo (labdarúgás) 385 millió forint,

2. Lionel Messi (labdarúgás) 270,

3. Neymar (labdarúgás) 217,

4. LeBron James (kosárlabda) 117,

5. David Beckham (labdarúgás) 97,

6. James Rodríguez (labdarúgás) 70,

7. Kylian Mbappé (labdarúgás) 69,

8. Zlatan Ibrahimovic (labdarúgás) 67,

9. Marcelo (labdarúgás) 66,

10. Gareth Bale (labdarúgás) 65.