A fővárosi önkormányzat eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbuszparkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől 

– döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.

A Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot a testület 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el. 

Forrás: Gellérthegyi Sikló Kft.

A Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel - a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. - és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről. 

Korábban a VG megírta, hogy a városvezetés nem tájékoztatta a céget arról, hogy már nem támogatja a projektet. A Gellérthegyi Sikló Kft. a lapunknak elmondta, hogy Kiss egyetlen, a felek között korábban tartott egyeztetésen sem vett részt. Továbbá úgy értékelik, hogy a főpolgármester-helyettes által tett médianyilatkozatok nem tekinthetők hivatalos, jogi következménnyel járó döntésnek. 

Ezzel szemben tényként kijelenthetjük, hogy a főváros jelenlegi vezetése is korábban számos alkalommal fejezte ki hivatalos formában a támogatását a sikló megvalósítására vonatkozóan. 

Azt is aláhúzta, hogy a Gellérthegyi-sikló építésével kapcsolatban kizárólag a Fővárosi Közgyűlés jogosult döntéseket hozni, ezért a főpolgármester-helyettes kijelentései nem egyenlők egy, a Fővárosi Közgyűlés által hozott határozattal. 

A fővárosi székhelyű Gellérthegyi Sikló Kft. még 2005-ben kezdte meg a működését projektcégként. Alapításának célja a Gellért-hegyi sikló tervezése és megvalósítása. A társaság 25 százalékban a BKK tulajdona, 75 százaléknyi tulajdonrészt a magyar befektetői érdekeltégbe tartozó Sikló-Beruházó Befektetési és Tanácsadó Kft. birtokol. A Gellért-hegyi sikló megépítése egy több mint százéves terv. Ha teljesül, az ígéretek szerint lehetővé válna a turistabuszok teljes kitiltása a környező utakról.