Információink szerint napokig hiába volt valakinek Mol Bubi előfizetése, több felhasználó nem tudott kerékpárt bérelni, mert inaktiválódtak a fiókjaik. 

A közbringa-rendszer ügyfélszolgálata azt javasolta a felhasználóknak, hogy ameddig nem javul meg a rendszer, telefonon jelezzék a hibát, utána pedig központilag aktiválják a fiókokat. Sok esetben egy nap többször is fel kellett hívni az ügyfélszolgálatot, mert az újra aktiválódott fiók pár órán belül ismét nem működött.

Havibérlettel, illetve éves bérlettel is használható a szolgáltatás úgy, hogy minden egyes alkalommal az utazás első 30 perce díjmentes. A 30 percet meghaladó folyamatos használat esetén külön használati díjat kell fizetni, amelynek összege 20 forint percenként. Havi- vagy éves bérlettel egyszerre két kerékpárt lehet felvenni, és mindkettő díjmentesen használható az első 30 percben.

Azonban hiába volt valakinek előfizetése, egy központi hiba miatt a rendszer nem tudta megterhelni bizonyos felhasználók bankkártyáját, ezért inaktiválódtak a fiókok.

20210520 BudapestElindult a megújult Mol Bubi budapesti közbringarendszer.Fotó: Máté Krisztián (MK) Ripost
Fotó: Máté Krisztián / Ripost

A VG megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jelezte, tudott arról, hogy a Mol Bubi közbringarendszerben egyes ügyfelek felhasználói fiókjai inaktívvá váltak. 

A hibát július 12-én észlelték a szakemberek. A problémát július 17-re el is hárították. A jelenség a Mol Bubi felhasználóinak 0,3 százalékát érintette csak

– állította válaszában a BKK, miközben információink szerint volt, akinek 20-án sem működött a fiókja.

Korábban a Bubi informatikai hátterét biztosító német Nextbike-nál történt technikai probléma okozta a fennakadást a rendszerben, amiatt szintén nem lehetett kerékpárt bérelni.