Az amerikaiak fele úgy gondolja, hogy az országos hírmédiumok elsősorban félrevezetni és félretájékoztatni akarják őket, valamint meggyőzni egy bizonyos álláspontról – olvasható a Gallup közvélemény-kutatási eredményében.

ATLANTA, GA -4 JAN 2019- View of the CNN Center, the world headquarters of the CNN news network located in downtown Atlanta, Georgia. It offers Studio Tours.
Fotó: Shutterstock

A megkérdezett amerikai felnőttek csupán negyede véli úgy, hogy az országos hírcsatornák szándéka nem a közönség meggyőzése egyetlen álláspontról.

A válaszadók 52 százaléka nem értett egyet azzal az állítással, hogy az országos jelentőségű híreket közvetítő médiumok a nézők, hallgatók, olvasók érdekeit tartják szem előtt, és csupán 23 százalékuk gondolja úgy, hogy a média az ő érdeküket szolgálja.

Az is kiderül a felmérésből, hogy a demokrata párti választók általánosságban jobban hisznek a hírmédiumoknak, míg a republikánus pártiak bizalma valamivel kevesebb, viszont a magukat függetlennek mondó szavazók körében a bizalmatlanság jelentősen megnövekedett. Összességében az amerikaiak 55 százaléka lát nagy mértékű politikai elfogultságot az események feldolgozásában, miközben 2017-ben ez az arány 45 százalék volt.

Az amerikaiak hírfogyasztásában az elsődleges forrás az internet. 

Az emberek 58 százaléka a világhálóról tájékozódik, 31 százalékuk a televízióból, hét százalék pedig a rádióból értesül a világ eseményeiről. Újságokból és magazinokból az emberek három százaléka szerzi be az információt.

A 18–25 éveseknek viszont már a 88 százaléka az internetet használja elsődleges hírforrásként – derül ki a Gallup közvélemény-kutató cég és a Knight Foundation közös felméréséből, amelyet 2022 nyarán készítettek 5563 amerikai felnőtt megkérdezésével.

 

Borítókép forrása: Shutterstock