Rengeteg kritikát kapott az elmúlt időszakban a belga AB InBev sörgyártó az Egyesült Államokban forgalmazott Bud Light terméke a legújabb reklámja miatt: több fogyasztójuk is felháborodva és értetlenkedve fogadta, hogy egy transznemű nővel reklámozzák a termékeiket – írta a MarketWatch. A YouTube-on közzétettek egy videót is, amelyben bojkottra buzdítanak a sör ellen. 

Egy kommentelő felháborodva tette fel a költői kérdést: 

Ki az ördög találhatta ki a Bud Lightnál, hogy jó ötlet egy lánynak öltözött férfit használni új reklámarcként?

A konzervatív nézeteiről is ismert amerikai zenész, író, Kid Rock a twitteren durva videóval adott hangot nemtetszésének.

Nem a Bud az első a nagy márkák sorában, amely transznemű kampányarcokat használ. A múlt hónapban az amerikai Hersey – az egyik legnagyobb csokoládégyártó – került célkeresztbe, amikor kanadai leányvállalata alkalmazott transznemű nőt az egyik kampányában. 

A felhasználók negatív visszajelzései is bizonyítják, hogy egyes csoportokban ellenszenvet vált ki a transzneműek alkalmazása a marketingkampányok során. De akkor mégis miért terjed ez a trend a nagyvállalatok körében? Marketing-szakemberek szerint a vállalatok igyekeznek támogató színben feltűnni az LMBTQ-közösség irányában, miközben úgy látják, hogy ezzel újabb ügyfélkört is meg tudnak szólítani. 

Miközben teljesen tisztában vannak azzal, hogy sok ügyfelüket ez megbotránkoztatja, ám azzal számolnak, hogy a járulékos veszteségek kisebbek, mint az elérhető haszon. 

A Bud Light eddig az idősebb generációt célozta termékeivel, ám ezen változtatni szeretnének

– mondta Matthew Berman, az amerikai Emeral Digital marketingcég ügyvezetője, aki szerint a társaság pontos számításokon alapuló stratégiát dolgozott ki arra, hogyan nyissanak a Z generáció irányába, és ennek a trendnek a része ez a reklám is.