BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drágul a BKV: Budapest vezetése néhány hónapja még azt ígérte, nem emel jegyárat

A főpolgármester és a helyettese is korábban arról beszélt, hogy nem emelik meg a jegyek árát. A BKK-t lapunk megkereste, hogy a bérletek ára mikor változhat a fővárosban.

Korábban a Világgazdaság is beszámolt arról, hogy 

szeptembertől egy vonaljegy 450 forintba kerül majd , az úgynevezett fedélzeti vonaljegy, vagyis a buszokon megvásárolható jegy 600 forint, a tízes gyűjtőjegy négyezer forint lesz.

Budapest, 2014. május 16.Hőpapírra nyomtatott bérletszelvényt vesz ki egy utas a jegykiadó automatából a Keleti pályaudvar metróállomásnál 2014. május 16-án. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevezette a hőpapírra történő jegy- és bérletnyomtatást.MTI Fotó: Máthé Zoltán
Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Karácsony Gergely főpolgármester szerint a döntéssel arra ösztönözik az embereket, hogy alkalmi jegyvásárlás helyett inkább bérletet vegyenek, és ha már bérletük van, akkor még többet használják a közösségi közlekedést. Lapunk megkereste a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy ennek fényében terveznek-e a bérletek árán változtatni, vagy milyen időközönként bírálnák felül a bérletek aktuális árát. A BKK közlése szerint az új tarifák miatt még jobban megéri majd a havibérletet vásárolni, amelynek ára 2013 óta nem változott (9500 forint). A közlekedési központ válaszában hangsúlyozta, hogy ezért 

nincs napirenden a bérletár változásának kérdése. Arra a kérdésre nem válaszoltak, mikor vizsgálják felül a bérletárat.

Budapest főpolgármestere tavaly júniusban még úgy fogalmazott a Facebook-oldalán, hogy 

„Nem emeljük a vonaljegyek és a bérletek árát, mert nincs olyan áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit. 

Ugyanis a legnagyobb gond a brutális infláció és elszálló energiaárak mellett az, hogy az állam folyamatosan egyre kevesebb részt vállal (ma már csak 6 százalék) a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából. Ez a szám a többi európai országhoz képest is jóval szerényebb, viszont egy valamiben élen jár a többiekhez képest: a város saját forrásainak az elvonásában”. 

Tavaly ezerről 1500 forintra, majd idén 1500 forintról 2200-ra emelte a BKK a 100E ferihegyi expressz járataira a jegyárát, amely kapcsán Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy 

más díjtermékek árához, például a havi bérlethez nem kívánnak hozzányúlni, ezt még csak nem is tervezik. 

Tavasz közepétől kivezették 

  • az átszállójegyet, 
  • a metrószakaszjegyet, 
  • a heti jegyet, 
  • az 5/30-as napi jegyet 
  • és a kiegészítő heti bérlet. 

Ezt azzal indokolta a főpolgármester-helyettes, hogy a BudapestGo percalapú jegyeinek megjelenésével az igény ezekre a termékekre bezuhant, így indokolatlan fenntartani.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.