Korábban a Világgazdaság is beszámolt arról, hogy 

szeptembertől egy vonaljegy 450 forintba kerül majd, az úgynevezett fedélzeti vonaljegy, vagyis a buszokon megvásárolható jegy 600 forint, a tízes gyűjtőjegy négyezer forint lesz.

Budapest, 2014. május 16.Hőpapírra nyomtatott bérletszelvényt vesz ki egy utas a jegykiadó automatából a Keleti pályaudvar metróállomásnál 2014. május 16-án. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevezette a hőpapírra történő jegy- és bérletnyomtatást.MTI Fotó: Máthé Zoltán
Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Karácsony Gergely főpolgármester szerint a döntéssel arra ösztönözik az embereket, hogy alkalmi jegyvásárlás helyett inkább bérletet vegyenek, és ha már bérletük van, akkor még többet használják a közösségi közlekedést. Lapunk megkereste a Budapesti Közlekedési Központot (BKK), hogy ennek fényében terveznek-e a bérletek árán változtatni, vagy milyen időközönként bírálnák felül a bérletek aktuális árát. A BKK közlése szerint az új tarifák miatt még jobban megéri majd a havibérletet vásárolni, amelynek ára 2013 óta nem változott (9500 forint). A közlekedési központ válaszában hangsúlyozta, hogy ezért 

nincs napirenden a bérletár változásának kérdése. Arra a kérdésre nem válaszoltak, mikor vizsgálják felül a bérletárat.

Budapest főpolgármestere tavaly júniusban még úgy fogalmazott a Facebook-oldalán, hogy 

„Nem emeljük a vonaljegyek és a bérletek árát, mert nincs olyan áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit. 

Ugyanis a legnagyobb gond a brutális és elszálló energiaárak mellett az, hogy az állam folyamatosan egyre kevesebb részt vállal (ma már csak 6 százalék) a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából. Ez a szám a többi európai országhoz képest is jóval szerényebb, viszont egy valamiben élen jár a többiekhez képest: a város saját forrásainak az elvonásában”. 

Tavaly ezerről 1500 forintra, majd idén 1500 forintról 2200-ra emelte a BKK a 100E ferihegyi expressz járataira a jegyárát, amely kapcsán Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy 

más díjtermékek árához, például a havi bérlethez nem kívánnak hozzányúlni, ezt még csak nem is tervezik. 

Tavasz közepétől kivezették 

  • az átszállójegyet, 
  • a metrószakaszjegyet, 
  • a heti jegyet, 
  • az 5/30-as napi jegyet 
  • és a kiegészítő heti bérlet. 

Ezt azzal indokolta a főpolgármester-helyettes, hogy a BudapestGo percalapú jegyeinek megjelenésével az igény ezekre a termékekre bezuhant, így indokolatlan fenntartani.