Comic Con-élményt ígér a sportrajongóknak a sportrelikviák, -gyűjtemények és sportszerek értékesítése mellett a sportfogadások területén is egyre erősebb pozíciót elfoglaló Fanatics, amely a tervek szerint jövő évtől a rendezvényszervezésbe is beleveti magát.

Fotó: Fanatics / Facebook

Az ikonikus Topps sportkártyagyártó céget is birtokló, jacksonville-i központú társaság Fanatics Events néven indít új üzletágat, amely a képregény- és popkultúra-rajongók körében népszerű seregszemle, a Comic Con mintájára a sportgyűjteményeket fókuszba állító rendezvényeket szervez majd a jövőben.

A projekthez a sportrendezvények nagyágyúja, az Endeavor csoporthoz tartozó IMG lesz a vállalat partnere, a közös vállalat többségi tulajdonjoga azonban a Fanaticsnál marad az üzletről beszámoló CNBC szerint.

A Fanatics eddig elsősorban e-kereskedelmi platformként volt ismert a sportkedvelő közösség körében. A vállalat a további növekedéséhez tőzsdére lépést és ennek keretében nyilvános részvénykibocsátást (IPO) is tervez, ehhez pedig igyekszik diverzifikálni tevékenységét a befektetők megnyerése érdekében.

A cég májusban jelentette be az egyik legnagyobb sportkártyákra szakosodott tengerentúli aukciósház, a PWCC felvásárlását, miután tavaly év elején félmilliárd dollárért megszerezte a gyűjthető sportkártyákat gyártó Topps céget. A sportkártyák a pandémia kitörése óta reneszánszukat élik, a bennük rejlő piaci potenciát jól jelzi, hogy egy 2013-es limitált kiadású Messi-lap több mint félmillió dollárért talált gazdára egy tavalyi árverésen. Az aukciós rekordot egy 1952-es Mickey Mantle-újonckártya tartja, amiért 12,6 millió dollárt (4,3 milliárd forintot) fizettek.

A vállalat eközben a sportfogadások terén is terjeszkedik, június végén a DraftKingsre ráígérve, 225 millió dollárért tett ajánlatot a PointsBet amerikai üzletrészének átvételére. A tervezett IPO előkészítésére múlt hónapban olyan nagy befektetési bankok részvételével tartott befektetői napot a cég, mint a Goldman Sachs és a Barclays.

Az új Fanatics Events üzletágunk elindítása lehetőséget nyújt arra, hogy a rajongói lét minden aspektusát – a sportot, a gyűjteményeket, az emléktárgyakat, a divatot, a zenét és a szórakozást is beleértve – egy fizikai rendezvény keretében ünnepeljük, olyan módon, ahogyan eddig még soha

– mondta Lance Fensterman, a Fanatics Events vezérigazgatója.

A vállalat globális rendezvények szervezését tervezi különböző partnerségeken és felvásárlásokon keresztül, első körben főként a sporttárgyakat gyűjtőket megszólítva. Az első ilyen nagyszabású eseményre várhatóan 2024-ben kerül majd sor.