December 11-én országos szintű lassulás történt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerében, amely rövid ideig több szolgáltató működésére is hatással volt. Ezek közé tartozott a BudapestGO applikáció is. Miután az NM Zrt. a hibát elhárította, a BKK ügyfelei néhány óra múlva már zavartalanul használhatták az alkalmazást – reagált a témában hétfőn megjelent cikkünkre a BKK.

20230731 Budapest BKK jegy és bérlet automata Fotó: Mirkó István MI  Magyar Nemzet 20230731 Budapest 
BKK jegy és bérlet automata 
Fotó: Mirkó István MI  
Magyar Nemzet
Fotó: Mirkó István /  Magyar Nemzet

December 11-én reggel a Világgazdaság elsőként számolt be arról, hogy nem működik a Budapesti Közlekedési Központ applikációja, a BudapestGO. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerében országos szintű lassulás volt tapasztalható aznap. Ennek következtében nemcsak a BudapestGO-ban, hanem az összes mobiljegy-értékesítő applikációban akadozott vagy leállt a mobiljegy-vásárlási lehetőség, illetve a már meglévő jegyek és bérletek használata.

Tekintettel arra, hogy a mobiljegyvásárlók többsége a BudapestGO alkalmazást használja, ezért a legtöbben a BKK applikációjában tapasztalták a problémát. A BKK rendszereiben már december 11-én hajnaltól érzékelhető volt a fennakadás, a hibaeseményt a társaság jelezte az Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek, és a probléma 10:45 körül elhárult.