Március elsejétől változik a tarifarendszer az állami közlekedésben: jön a 14 év alattiak ingyenes utazása, a megszűnő bérlettípusok helyett új napijegyeket vezet be a kormány, és átalakítják a kedvezmények rendszerét is. 

A Vármegye24 napijegy 999 forintba, a Magyarország24 napijegy 4999 forintba fog kerülni, és korlátlanul felhasználható a MÁV és a Volán összes járatán.

Az eddigi 65-féle kedvezményből 22 marad meg március 1-jétől, és valamennyi 50 százalékos kedvezményes utazásra jogosít majd.

A 65 év felettiek ingyenes utazási kedvezményét kiterjesztik a 14 év alattiakra is, a 14–25 év közöttiek, ha nem vesznek bérletet, 50 százalékos kedvezménnyel utazhatnak, mint a közszolgálatban – oktatásban, egészségügyben – dolgozók, amennyiben regisztrálnak a kedvezmény igénybevételére.

A 65 éves kor alatti nyugdíjasok kedvezményesen vásárolhatnak vármegye-, illetve országbérletet, az eddig 90 százalékos kedvezménnyel utazóknak – fogyatékosok, tartós betegek és a nagycsaládosok – szintén ingyenes lesz a közlekedés a MÁV és a Volán járatain az országban. 

A magyar igazolvánnyal rendelkezőknek

 díjmentessé teszi a MÁV az utazást a helyi közösségi közlekedésen. 

A zöldkönyv után eddig évi négy alkalommal lehetett 90 százalékos kedvezményt igénybe venni Magyarországon, de az új tarifareformot követően, márciustól a határon túli magyarok korlátlan díjmentes utazásra lesznek jogosultak

Megszülethetett a megoldás a BKK-bérletek elfogadására

A Lázár János építési és közlekedési miniszter Debrecenben úgy fogalmazott, hogy „méltányos és fair” ajánlatot tettek, amit Budapest nem fogadott el, ezért tartozik a 2022-es és 2023-as szolgáltatások árával, továbbá nem állapodtak meg arról sem, hogy 2024-ben milyen feltételek mellett folytathatnák.

Mi elfogadjuk a Budapest-bérletet a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain, a főváros pedig fogadja el a vármegye- és országbérleteket a BKK-in

– mondta Lázár, aki ezt azzal toldotta meg, hogy Karácsony Gergelynek tett ajánlata március 1-jéig él. Később annyival pontosította a kijelentését, hogy mindez a közigazgatási határon belüli utazásokra érvényes, azaz Budapest-bérlettel továbbra sem lehet vidéken utazni.

Újságírói kérdésre válaszolva az építési és közlekedési miniszter kifejtette, hogy az államnak csupán 1 százalék, lefordítva 440 millió forint folyik be a Budapest-bérletekből, ugyanakkor a szolgáltatás 4,7 milliárdba kerül, a főváros ráadásul ehhez még 12 milliárd forintnyi támogatást is kap.