BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Betiltja a klímagyilkos reklámokat a skót főváros

Nem lehet többé városi terepjárókat, légitársaságokat vagy épp olajcégeket hirdetni a skót főváros plakátjain. A klímaváltozás megfékezéséhez ugyanis a társadalom értékrendjének is változnia kell, ezt célozza a dohányreklámok betiltására emlékeztető lépés.

Betiltotta a légitársaságok, az SUV-k, az olajtársaságok és az óriás sétahajók reklámozását a skót főváros, hogy visszaszorítsa a klímaváltozást nagyban segítő tevékenységek népszerűségét, hasonlóan ahhoz, ahogy a nyugati világban ma már szinte sehol nem lehet dohánytermékeket hirdetni.

View over historic Edinburgh from Calton Hill, Scotland, UK, reklám
A skót főváros lépését Európában csak Amszterdam előzi meg a fővárosok között / Fotó: Getty Images

A várost vezető tanács kedden jelentette be a döntését, amelyet azzal indokolt, hogy a kérdéses termékek és szolgáltatások hirdetése aláássa a város elkötelezettségét a klímacéljainak elérésében.

Több város is lépett már a klímát veszélyeztető reklámok ellen

A skót főváros lépését Európában csak Amszterdam előzi meg, ugyanakkor kisebb brit városok már hoztak hasonló döntést, illetve a városi terepjárók és a járművek visszafordíthatatlannak tűnő növekedése ellen is születtek lépések világszerte.

Az edinburghi tanács a döntés indokaként felhozta azt is: a klímacélok eléréséhez arra is szükség van, hogy a társadalom sikerként értékelje az ilyen lépéseket, ebben a reklámiparnak kulcsszerepe van – írja a Forbes.

A lépés nagy előnye, hogy jóval olcsóbban megvalósítható, mint más megoldások a klímaváltozás kezelése érdekében, például a lakások szigetelésének vagy fűtésének korszerűsítése, miközben 

magukat a termékeket és szolgáltatásokat nem tiltják be, csak azok népszerűsítése elé gördítenek akadályt. 

Figyelemre méltó, hogy az autógyártók egyre inkább a drága, magasabb haszonkulccsal eladható városi terepjárókra költik marketing-költségvetésüket.

Edinburgh döntését számos aktivista üdvözölte, noha a reklámtilalom nem terjed ki a húskészítményekre, amelyeket szintén a klímaváltozás egyik fontos tényezőjének tartanak. A lépést természetesen a reklámcégek kritizálták, így például a JCDecaux szerint a város hirdetési bevételei akár 10 százalékkal is csökkenhetnek. Ezt azonban sokan vitatják, hiszen a felszabaduló reklámfelületeket szinte azonnal betöltik más hirdetők.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.